Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان :

سطح گلخانه‌های هرمزگان، ۵ برابر شد

احیاء چرخه اعتباری طرح اصلاح و‌احیاء نخیلات؛ نجات دهنده باغات فرسوده

مدیر امور باغبانی هرمزگان گفت: احیاء چرخه اعتباری طرح اصلاح و‌احیاء نخیلات که در دهه 70 اجرا می شد تنها نجات دهنده باغات فرسوده در استان و‌جنوب کشور است.

سطح گلخانه‌های هرمزگان، ۵ برابر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، مسعود گرگیج در گردهمایی مدیران باغبانی سراسر کشورکه به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون وزیر در امور باغبانی برگزار شد، اظهار کرد: سطح گلخانه های استان نسبت به چهار سال گذشته  پنج برابر شده و‌ به ۵۵۰ هکتار رسیده است.

وی با اشاره به برنامه های جهش تولید در استان هرمزگان افزود: ۹۰۰ هکتار طرح گلخانه در سال جاری در این استان پیش بینی شده که ۶۰۰ هکتار به صورت احداث عملیات زیر ساخت مجتمع گلخانه ای و ۳۰۰ هکتار احداث گلخانه با استفاده از تسهیلات بانکی است.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه به اولویت دوم برنامه جهش تولید و اصلاح باغات در استان اشاره وخاطرنشان ساخت: ۲۰ هزار هکتار باغات فرسوده و قدیمی در استان وجود دارد که از حیث انتفاع خارج شده و با اصلاح آن بایستی به چرخه تولید بازگردد.

گرگیج با بیان اینکه بزرگترین سایت اصلاح باغات به مساحت ۸ هزار هکتار در شهرستان میناب قراردارد، ابراز داشت: ۲ هزارهکتار عملیات اجرایی باغات در سال گذشته آغاز شده است.

وی همچنین به تخصیص یارانه نهال اشاره کرد و افزود : اصلاح باغات درجه 2 و 3مستلزم تزریق اعتبارات مناسب یارانه به استان می باشد.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان در‌ پایان موضوع مهم احیاء چرخه اعتباری طرح اصلاح و‌احیاء نخیلات که در دهه 70 اجرا می شد را خواستار و تنها نجات دهنده باغات فرسوده در استان و‌جنوب کشور دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید