Iranian Agriculture News Agency

در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی هرمزگان تاکید شد

تخصیص ۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی در دشت میناب

آب سدهای استقلال و سرنی میناب برای مصرف شرب و کشاورزی استفاده می‌شود

استاندار هرمزگان در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی هرمزگان گفت: ۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی در دشت میناب اختصاص می یابد.

تخصیص ۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی در دشت میناب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، فریدون همتی در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی هرمزگان که با حضور علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد ، اظهار کرد: آب سدهای استقلال و سرنی میناب برای مصرف شرب و کشاورزی در این شهرستان استفاده می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه با توجه به در حال تکمیل بودن آب شیرین کن ها، برنامه و سیاست ما استفاده از آب سدهای استقلال و سرنی شهرستان میناب برای مصرف آب شرب شهر میناب و روستاهای دارای زیرساخت در این شهرستان است، افزود: علاوه بر تامین آب شرب شهرستان میناب از طریق این سدها، در سال جاری ۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی در دشت میناب از سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان اختصاص پیدا می کند.

 همتی ادمه داد: با توجه به ذخیره سازی مناسب آب در سدها و همچنین راه اندازی تدریجی آب شیرین کن ها، یکی از رویکردهای مهم در استان توجه بیشتر به بخش کشاورزی می باشد که تامین و تخصیص آب از سد شمیل و نیان برای کشاورزی در این منطقه هم انجام می‌شود.

 استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش سطح آب سفره های زیرزمینی در دشت میناب خاطرنشان ساخت: رویکرد ما حفظ و تقویت آب موجود در این دشت ها و استفاده بیشتر از آب موجود در سدهای استقلال و سرنی میناب برای مصرف شرب و کشاورزی در شهر میناب و روستاهای دارای زیرساخت این شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید