Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خبر داد:

توقیف دو فروند لنج صیادی ترال در آب‌های جاسک

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقیف دو فروند لنج صیادی متخلف در آبهای جاسک در پی شکایت و نارضایتی های صیادان حوزه شرق جاسک مبنی بر صید غیرمجاز توسط شناورهای لنج متخلف خبر داد.

توقیف دو فروند لنج صیادی ترال در آب‌های جاسک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان به نقل از روابط عمومی شیلات این استان، سرهنگ محمد حسن آزادی با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان استان هرمزگان است، گفت: وارد کردن هرنوع خسارت به  ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

وی افزود: اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان جاسک ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به صورت شبانه به سمت حوزه دریایی شرق جاسک اعزام که در حین گشت زنی  مستمر و مداوم در 4 مایلی حوزه دریایی سورگلم به دو فروند شناور لنج صیادی متخلف ترال برخورد و نسبت به توقیف آن اقدام لازم به عمل آمد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان تصریح کرد: در این عملیات بیست طاقه تور منوفلامنت از یکی از شناورهای متخلف،یک جفت تخته تور ترال از دیگر شناور متخلف و بالغ بر 100کیلوگرم آبزی کشف و ضبط شد.

سرهنگ آزادی تصریح کرد: در نهایت شناورها به اسکله صیادی جاسک دلالت ، پرونده تشکیل و جهت  برخورد وسیر مراحل قانونی به مرجع محترم قضایی ارجاع و در حال رسیدگی و اقدام است.

این مقام مسئول اضافه کرد: صیانت از حقوق، تامین آرامش، امنیت، حفظ منابع و درآمدزایی صیادان برای آینده، از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است که با همه توان در مقابل سود جویان صید غیرمجاز مقابله می‌کنیم.

وی ادامه داد: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به‌صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید