Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیرجهادکشاورزی:

برنامه‌های بخش کشاورزی هرمزگان با نگاه به جهش تولید تدوین شده است

​رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیرجهادکشاورزی گفت: در راستای نامگذاری سال ۹۹بنام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، محصولات راهبردی بخش تولیدات کشاورزی دراین استان امسال افزایش می یابد و تمامی برنامه های بخش کشاورزی هرمزگان با نگاه به جهش تولید تدوین شده است.

برنامه‌های بخش کشاورزی هرمزگان با نگاه به جهش تولید تدوین شده است

ب‍ه گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، خاوازی مقام عالی وزارت جهادکشاورزی در جلسه ویدئو کنفرانسی با علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اظهار کرد:رشد اقتصادی کشور از مسیر کشاورزی می گذرد و در بخش کشاورزی نیازمند ایده های جدید و کارهای بزرگ هستیم.

خاوازی، اتحاد و همبستگی در بخش کشاورزی را یک سرمایه دانست و ادامه داد: این سرمایه در سال جاری باید در راستای جهش تولید و تامین غذای مردم که وظیفه این وزارتخانه است، به کار گرفته شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید جامع نگری، توسعه ارتباطات، اخلاق مداری و احترام به یکدیگر سرلوحه کارهایمان قرار گیرد تا بتوان اتفاقات خوبی برای بخش کشاورزی رقم زد.

وزیر جهاد کشاورزی، تولید دانه ذرت و دانه های روغنی را از مشکلات بخش کشاورزی عنوان و اضافه کرد: باید درهای وزارتخانه را به روی ایده های جدید باز کنیم و در شرایط سخت کشور، نگاه و روش های سنتی را کنار بگذاریم.

خاوازی ادامه داد: لازم است برای حل مشکلات بخش کشاورزی از ایده های بخش خصوصی استفاده کنیم زیرا با همکاری و تعامل خوب و موثر با تشکل ها و سازمان های غیر دولتی بخش کشاورزی می توان موانع را شناسایی کرد و از سر راه برداشت.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: رشد اقتصادی کشور از مسیر کشاورزی می گذرد و در بخش کشاورزی نیازمند ایده های جدید و کارهای بزرگ هستیم.

خاوازی تصریح کرد: ما ایده هایی می خواهیم تا چهره بخش کشاورزی را عوض کنیم و اگر هر کس در حوزه خود یک کار مهم و اثرگذار ارائه دهد می توانیم طی دو سال هم به جهش تولید برسیم، هم درآمد کشاورزان را افزایش دهیم و هم امنیت خاطر برای مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: من از معاونین و روسای سازمان ها ایده های خوب می خواهم تا گره هایی مانند توسعه گلخانه ها باز شود و راه برای برنامه ریزی های کلان هموار شود.

خاوازی تاکید کرد: خواهش می کنم از کارهای کوچک پرهیز کنید و تنها به مسائل کلان حوزه ها توجه کنید، باید به  نحوی کار کنیم که اثرگذاری آن به طور کامل قابل مشاهده باشد.

وی با تاکید بر این که باید حلقه های مفقوده زنجیره های غذایی را پیدا و از منابع به درستی استفاده کنیم، اذعان کرد: منابع باید در مکانی هزینه شود که قابلیت صادرات مستقیم محصولات و ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: پایش بخش کشاورزی اهمیت بالایی دارد؛ هرچه خرید حمایتی ما بیشتر باشد نشان دهنده ضعف در مدیریت و کنترل تولید محصولات است.

وی تاکید کرد: کابینه من باید کابینه کار و تلاش با محوریت اخلاق و احترام به یکدیگر و زیرمجموعه ها باشد.

خاوازی تاکید کرد: ستاد ملی کرونا در بخش کشاورزی باید به طور مستمر تشکیل و اثرات این بیماری بر بخش کشاورزی به صورت دقیق شناسایی و برای آن راه حل های سریع و اجرایی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی به موضوع کرونا بسیار ضعیف ورود پیدا کرد و صدای بخش کشاورزی و مشکلات آن شنیده نشد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان ساخت: باید در وزارتخانه ستاد ملی کرونا را تشکیل دهیم و مسئولی را برای حوزه های مهم مانند منابع انسانی و حوزه های حمل و نقل، انبارها و کشتارگاه ها تعیین کنیم تا مشکلات این بخش ها را تجزیه و تحلیل کرده و به آن رسیدگی کند.

در این نشست، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی از وضعیت کشاورزی استان ارائه و مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کرد.

وی همچنین به بیان گزارشی در خصوص اقدامات سازمان در سال قبل و چشم انداز سازمان در سال جدید پرداخت.

باقرزاده اظهار کرد: حجم تولید در سبزی و صیفی این استان یک میلیون و 700 هزار تن است که مابقی محصولات مانند گندم در سطحی بالغ بر 11 هزار هکتار به طور سالانه بین 52 هزار تن تولید می شود که 46 هزار تن خرید تضمینی داریم .

به گفته وی، دانه های روغنی مصوب امسال 2000 هکتار بوده که 50 درصد آن محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در خصوص توسعه کشت گلخانه نیز بیان داشت: کشت های گلخانه ای در استان هرمزگان رو به رونق است و در حال حاضر به 630 هزار هکتار رسیده است که سال گذشته 285 هکتار طرح به سازه های گلخانه اضافه شده است و 80 هکتار در بانک داریم .

باقرزاده با اشاره به اینکه 1300 هکتار اراضی به شرکت شهرکها جهت احداث گلخانه واگذار شده است، خاطرنشان ساخت: اگر می خواهیم در بحث گلخانه جهش داشته باشیم بایستی تسهیلات آن را فراهم کنیم تا محصولات صادراتی بهتری و مصرف بهینه آب را در بخش کشاورزی استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: 22 هزار هکتار از اراضی باغات هرمزگان فرسوده است، تجمیع اراضی و اصلاح سیستم های آبیاری در این استان در حال انجام می باشد.

این مسوول در خصوص مبارزه با ملخ در استان هرمزگان اظهار کرد: در سال 97 و 98 حدود 2 میلیون و 200 هزارهکتار ردیابی و 145 هزار هکتار سمپاشی بر علیه ملخ صحرائی در این استان انجام شده است.

باقرزاده در پایان افزود: در سالجاری یک میلیون هکتار ردیابی ملخ و بالغ بر 30 هزار هکتار عملیات سم پاشی در این استان انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید