Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

افزایش تولید محصولات استراتژیک در تقویم جهش تولید بخش کشاورزی

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از افزایش تولید محصولات استراتژیک در تقویم جهش تولید بخش کشاورزی این استان خبر داد.

افزایش تولید محصولات استراتژیک در تقویم جهش تولید بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان ، علی باقرزاده همائی اظهار کرد: برنامه عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی هرمزگان در سالجاری  در بخش تولید محصولات استراتژیک شامل گندم، دانه های روغنی، ذرت دانه ای و جو ، محصولات گلخانه ای، محصولات سبزی و صیفی، باغی، پروتیین حیوانی، صنایع تبدیلی کشاورزی ، صادرات و پروژه های زیربنایی مشخص شده است.

وی در خصوص تولید محصولات استراتژیک در استان افزود: افزایش میزان تولید گندم در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان قرار گرفته است به طوریکه در حال حاضر هرمزگان با تولید 46 هزار تن گندم قرار است 5 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر 115 واحد بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 620 میلیارد ریال از محل منابع دولتی و سرمایه در گردش در بخش تولید گندم استان فعالیت دارند.

باقرزاده همچنین در خصوص افزایش تولید دانه های روغنی در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان ابراز داشت: تولید 4 هزار تن دانه روغنی وضعیت موجود این بخش در استان می باشد که بنا است در برنامه عملیاتی جهش تولید پیش رو بخش کشاورزی هرمزگان 5/12 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

به گفته وی، در حال حاضر 30 واحد بخش خصوصی با اعتباری بالع بر 160 میلیارد ریال  از محل منابع دولتی و سرمایه در گردش در بخش تولید دانه روغنی استان فعالیت دارند.

این مسوول همچنین در ادامه به برنامه عملیاتی افزایش تولید ذرت دانه ای در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 21 هزار تن ذرت دانه ای در استان تولید می شود که قرار است در برنامه عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی 15 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

باقرزاده ادامه داد: در حال حاضر 40 واحد بخش خصوصی با اعتباری بالع بر 215 میلیارد ریال  از محل منابع دولتی و سرمایه در گردش در بخش تولید ذرت دانه ای استان فعالیت دارند.

وی همچنین در خصوص افزایش تولید جو در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان ابراز داشت: تولید 4 هزار تن جو وضعیت موجود این بخش در استان می باشد که بنا است در برنامه عملیاتی جهش تولید پیش رو بخش کشاورزی هرمزگان 5/12 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

رییس جهادکشاورزی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 واحد بخش خصوصی با اعتباری بالع بر 55 میلیارد ریال  از محل منابع دولتی و سرمایه در گردش در بخش تولید جو استان فعالیت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید