Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در بازدید از اراضی کشاورزی پایین دست سد جگین:

توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی، رشد اشتغال‌زایی را ایجاد می کند

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در بازدید از اراضی کشاورزی پایین دست سد جگین از شبکه و تاسیسات انتقال آب از سد جگین به اراضی پایین دست با بیان اینکه در بخش کشاورزی زیر ساخت های زیادی در منطقه به وجود آمده است که توسعه هر یک در رشد اشتغال‌زایی در منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت، گفت: بخش کشاورزی می‌تواند امنیت غذایی منطقه را رقم زده و در برابر تحریم‌ها مقاوم بوده و به کمک کشور بیاید.

توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی، رشد اشتغال‌زایی را ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان ، ایرج حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان و علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان  در ادامه سفر به شهرستان جاسک برای بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان پس از بازدید از اراضی کشاورزی پایین دست سد جگین از شبکه و تاسیسات انتقال آب از سد جگین به اراضی پایین دست به صورت میدانی بازدید کردند.

حیدری در این بازدید اظهار کرد: تغییر شبکه انتقال آب از کانال به خط لوله از سد جگین به اراضی پایین دست موضوع مهمی است که باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار هرمزگان تصریح کرد: انتقال آب از سد جگین به اراضی پایین دست به وسیله خطوط لوله، زمینه ساز مدیریت منابع آب، توزیع عادلانه، جلوگیری از هدر رفت منابع آب، رونق بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار با تامین به موقع منابع آبی مورد نیاز فعالان بخش کشاورزی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه لایروبی کانال های انتقال تا زمان احداث خط لوله برای تسریع در شبکه انتقال آب در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان ساخت: مهیا ساختن شرایط کشت انواع محصولات کشاورزی در دشت جگین علاوه بر تولید محصولات صیفی مورد نیاز کشور زمینه اشتغال پایدار و تولید محصولات صادرات محور را فراهم می کند.

باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز در این بازدید اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب شهرستان جاسک جهت کشاورزی در تولید محصولاتی نظیر خرما، موز، انبه، گواوا، هندوانه و برخی صیفی جات، تنباکو و پیاز و چندین محصول باغی و زراعی دیگری که با کیفیت بالایی تولید می شوند، می توانیم شاهد رونق بیشتر محصولات در منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی زیر ساخت های زیادی در منطقه به وجود آمده است که توسعه هر یک در رشد اشتغال‌زایی در منطقه  تاثیر بسزایی خواهد داشت،  ابراز داشت: بخش کشاورزی می‌تواند امنیت غذایی  منطقه را رقم زده و در در برابر تحریم‌ها مقاوم بوده و به کمک کشور بیاید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید