Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

تقویت یگان اراضی، بازوی کمکی تامین مواد غذایی است

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: اراضی کشاورزی یکی از منابع تامین مواد غذایی بوده که با تقویت یگان اراضی بایستی در جهت حفظ این اراضی اقدام کرد.

تقویت یگان اراضی، بازوی کمکی تامین مواد غذایی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه جمعیت روستایی استان هرمزگان بالغ بر 50 درصد بوده که از متوسط کشور نیز بالاست، اظهار کرد: اقتصاد جمعیت روستایی شهرستان های این استان متکی به فعالیت های بخش کشاورزی است.

وی افزود: خیلی ها گمان می کنند درآمد استان تنها از طریق صنایع عظیم آن تامین می شود در صورتی که بخش کشاورزی همپای دیگر بخشهای صنعتی و خدماتی اقتصاد استان را تامین می کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: با توسعه شهرها اراضی کشاورزی نزدیک به شهرها تغییرکاربردی داده که در حال حاضر قانون تغییر کاربری شرایطی را مهیا کرده که اگر به خوبی مدیریت شود تغییر کاربردی اراضی به شدت کاهش پیدا می کند.

باقرزاده با بیان اینکه ساختار کنونی امور اراضی جوابگوی فعالیتهای گسترده آن نمی باشد، خاطرنشان ساخت: واگذاری اراضی، کمیسیونهای جانبی ، نظارت و غیره حجم عظیمی از فعالیت های این حوزه بوده که یگان حفاظت به عنوان بازوی کمکی می تواند تواما نقش پیشگیرانه و اجرایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه 160 هزار هکتار اراضی کشاورزی در حال حاضر وجود دارد، افزود: این اراضی با ایجاد صنایع جانبی و طرحهای تولیدی به مرور زمان افزایش می یابد.

به گفته رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، سطح زیر کشت این استان در آینده افزایش خواهد داشت و بالطبع ایجاد شغل زیادی را در بخش کشاورزی خواهیم داشت.

باقرزاده با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان شتاب رو به توسعه ای دارد، گفت: توسعه گلخانه های در استان روند رو به رشدی دارد.

وی با بیان اینکه بایستی قبل از ساخت وسازها در اراضی کشاورزی اقدام کرد، اظهار داشت: اراضی کشاورزی یکی از منابع تامین مواد غذایی بوده که با تقویت یگان اراضی بایستی در جهت حفظ این اراضی اقدام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید