Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

طرح احیای باغات میناب،منشأ تحول و حرکت در جهت ارتقاء اقتصاد کشاورزی منطقه

معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه آیین کلنگ‌زنی طرح احیای باغات میناب، اجرای این طرح را منشأ تحول و حرکت در جهت ارتقاء اقتصاد کشاورزی منطقه دانست.

طرح احیای باغات میناب،منشأ تحول و حرکت در جهت ارتقاء اقتصاد کشاورزی منطقه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، اورنگی اظهار کرد: اجرای طرح احیای باغات میناب  منشأ تحول و حرکت در جهت ارتقاء اقتصاد کشاورزی منطقه بوده و وزارت جهادکشاورزی به عنوان دستگاهی که متولی امور اراضی در کشور است در این جهت نیز می بایست کارهای زیربنایی در کشور انجام دهد.

وی افزود: فعالیتهای مربوط به حفظ منابع پایه از قبیل آب، خاک و مرتع از مراحل اساسی در کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تا سال ۱۳۵۶ و ابتدای انقلاب اسلامی ایران، در مجموع، ۳۴ الی ۳۷ هزار هکتار از اراضی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری بود اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به همت و مشارکت تولید کنندگان این آمار به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهار امیدواری کرد: طرح احیای باغات میناب با حمایت و پشتیبانی استانداری هرمزگان از سازمان جهاد کشاورزی به خوبی اجرایی شود.

اورنگی افزود: استان هرمزگان علاوه بر صنعت نفت و گاز از قابلیت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی برخوردار است که به جرأت می توان گفت بخش کشاورزی قادر است نقش بسیار تعیین کننده ای برای ایجاد اشتغال در استان و رشد اقتصادی ایفا کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید