Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در بازدید از دشت میناب؛

طرح ۱۲ هزار هکتاری احیاء دشت میناب از شاخص‌ترین پروژه‌های دهه فجر است

​رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در بازدید از دشت میناب از بهره برداری طرح 3 هزار و 700 هکتاری آبیاری نوین شاخه شمالی دشت میناب در دهه فجر سالجاری خبر داد.

طرح ۱۲ هزار هکتاری احیاء دشت میناب از شاخص‌ترین پروژه‌های دهه فجر است

به گزاش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان طی بازدیدی از پروژه 3700 هکتاری آبیاری تحت فشار شاخه شمالی دشت میناب اظهار کرد: طرح ۱۲ هزار هکتاری احیاء دشت میناب از شاخص ترین پروژه های مجموعه جهادکشاورزی استان است.

وی افزود: ۳هزار و 700 هکتار از اراضی دشت مرکزی میناب به سیستم نوین آبیاری مجهز شده که ۸۵ درصد بهره‌وری آب را به دنبال دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه اجرای طرح 8 هزار هکتاری تجهیز و نوسازی باغات و حذف درختان غیر مثمر و فرسوده میناب را از دیگر طرح های ملی وزارت جهادکشاورزی دانست که در دهه مبارک فجر کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

به گفته باقرزاده طرح 12 هزار هکتاری احیای دشت میناب به سه شاخه شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود که شامل اجرای پروژه های تسطیح نسبی، تجهیز و نوسازی اراضی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دهه مبارک فجر سالجاری طرح های 3 هزار و 700 هکتاری آبیاری نوین شاخه شمالی دشت میناب و  8 هزار هکتاری تجهیز و نوسازی باغات و حذف درختان غیر مثمر و فرسوده با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید