Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور عشایرکشور در دیدار با فرماندار حاجی آباد:

پنل‌های خورشیدی، عشایر را برق‌دار می‌کنند

تخصیص تسهیلات پرواربندی و کشت گیاهان دارویی به عشایر

رییس سازمان امور عشایرکشور در دیدار با فرماندار حاجی آباد از اختصاص پنلهای خورشیدی جهت تامین برق عشایر در شهرستان حاجی‌آباد خبر داد.

پنل‌های خورشیدی، عشایر را برق‌دار می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، کرمعلی قندالی ظهر امروز در سفر به استان هرمزگان در دیدار با حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد اظهار کرد: خدمت به جامعه عشایری، خدمت به اقتصاد، فرهنگ و اصالت است  وبایستی برای جبران نابرابری کمبودهای عشایر اهتمام داشته باشیم .

وی با تأکید بر اینکه حمایت از قشر عشایر همواره در دستور کار است، افزود: تسهیلاتی جهت پرواربندی و کشت گیاهان دارویی با سود ۱۰ درصد به عشایر تخصیص داده شده است.

رییس سازمان امور عشایرکشور با اشاره به مستقل شدن اداره عشایری در استان هرمزگان تصریح کرد: تاکنون دو اداره عشایر در شهرستان های رودان و حاجی آباد دایر شده و 4 نفر نیز در این شهرستانها مشغول به فعالیت هستند.

قندالی، گردشگری و گیاهان دارویی را از جمله حوزه‌های موثر برشمرد و اظهار کرد: اعتبارات ملی و استانی از محل ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان نیز تخصیص یافته است.

به گفته وی، یک دستگاه تانکر آبرسانی و ۳ دستگاه خودرو کمک دار به استان هرمزگان جهت خدمترسانی به عشایر این خطه اختصاص یافته است.

رییس سازمان امور عشایرکشور در ادامه تخصیص پنلهای خورشیدی برای تامین برق عشایر را از دیگر اقداماتی معرفی کرد که به زودی عشایر این شهرستان از آن برخوردار خواهند شد.

قندالی در پایان در خصوص تامین آب شرب جهت عشایر شهرستان حاجی آباد افزود: چاه های آب شرب برای عشایر این منطقه تجهیز خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید