Iranian Agriculture News Agency

بازدید مدیرکل حوزه نماینده ولی فقیه و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی از شرکت کشت و صنعت دشت بهشت مکران

​مدیرکل حوزه نماینده ولی فقیه و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در سفری به مناطق سیل زده استان هرمزگان، از شرکت کشت و صنعت دشت بهشت مکران بازدید کرد.

بازدید مدیرکل حوزه نماینده ولی فقیه و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی از شرکت کشت و صنعت دشت بهشت مکران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، پیمان فلسفی مدیرکل حوزه نماینده ولی فقیه و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی به همراه باقرزاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و علی شرفی مسئول نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، خدابخشیان سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جاسک از شرکت کشت و صنعت دشت بهشت مکران واقع در اراضی دشت جگین جاسک بازدید کردند.

گفتنی است؛ شرکت کشت و صنعت دشت بهشت مکران مجموعه ای فعال در حوزه ی کشاورزی و صنایع تبدیلی است که بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آن در دشت جگین از توابع شهرستان جاسک در استان هرمزگان قرار دارد.

براساس این گزارش در فاز اول، این شرکت در نظر دارد به اهدافی چون اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم افراد بومی ، آماده سازی ۱۱۰۰ هکتار از مجموع ۲۱۰۰ هکتار و زیر کشت بردن در مجموع ۷۰۰ هکتار این اراضی دست یابد .

همچنین شرکت دشت بهشت مکران با بهره گیری از تجربه ی چندین ساله در صنایع تبدیلی و بازرگانی در نظر دارد در فاز دوم پروژه ، فرآوری محصولات و صادرات آن را محقق سازد ، چرا که اراضی شرکت دشت بهشت مکران به دلیل بهره گیری از سد جگین و با توجه به نزدیکی به بندر جاسک و همچنین سهولت در امر صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان از موقعیت استراتژیک خاصی برخوردار است .

شایان ذکر است؛ در حال حاضر محصولات زیر کشت این شرکت شامل هندوانه ، ملون ، سیب زمینی ،کلزا و ذرت شیرین است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید