Iranian Agriculture News Agency

باحضور مدیر کل شیلات هرمزگان صورت گرفت

افتتاح سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در قشم

با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان، مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم ، رئیس اداره شیلات شهرستان قشم و جمعی از مسئولین استانی سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم افتتاح شد.

افتتاح سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در قشم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، محسن یکتاپور معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه آبزیان، آشنایی با آخرین فناوری های روز، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت شیلات و تمهید ات لازم برای برقراری تماس مستقیم فعالان داخلی و خارجی این صنعت را از اهداف مهم برپایی نمایشگاه های حوزه شیلات و این نمایشگاه خواند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شیلات هرمزگان تاکنون توانسته از برنامه توسعه‌ای پیش روی خود چند گام جلوتر حرکت کند گفت: شیلات هرمزگان با تکیه بر ظرفیت‌ها، همت مسئولین و بهره‌برداران نقش بسزا و قابل توجهی در توسعه شیلاتی استان و  کشور  به‌ویژه در جزیره قشم داشته است.

یکتاپور با بیان اینکه شیلات هرمزگان با بالغ بر 290 هزار تن صید در سال 97 توانسته در  راستای تامین امنیت غذایی کشور و درجهت رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و خود کفایی کشور گامی استوار بردارد تصریح کرد: در سال 97 شیلات هرمزگان با تولید بیش از 22 هزار تن میگوی پرورشی و همچنین تولید پنج هزار و 600 تن ماهی پرورشی در دریا موفق به کسب رتبه اول این تولیدات در کشور شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: شیلات هرمزگان نقشی پررنگ در حوزه صادرات و ارزی آوری داشته است به طوری که با صادرات بالغ بر 58 هزار تن انواع آبزیان  به ارزش 166 میلیون دلار در سال 97 ، نسبت به سال 96 بالغ بر 39 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید