Iranian Agriculture News Agency

مدیر امورباغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان مطرح کرد؛

اجرای طرح ۲۰ هزار هکتاری اصلاح باغات در استان هرمزگان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در گردهمایی پژوهشگران مرکبات و‌ میوه های نیمه گرمسیری رامسر بر لزوم ارائه نیازها و اولویت‌های تحقیقاتی در زمینه مرکبات تاکید کرد.

اجرای طرح ۲۰ هزار هکتاری اصلاح باغات در استان هرمزگان

 به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان، مسعود  گرگیج در گردهمایی پژوهشگران مرکبات و‌ میوه های نیمه گرمسیری رامسر اظهار کرد: بیماری جاروک و‌ عارضه زوال، سطح وسیعی از مرکبات استان هرمزگان را فرا گرفته است.

 وی ضمن بیان پتانسیل ها و ظرفیتهای استان هرمزگان در تولید مرکبات منجمله رتبه اول تولید لیموترش و‌نارنگی در کشور، به چالش ها و مشکلات دهه اخیر مرکبات در این استان اشاره کرد و افزود: بیماری جاروک و‌عارضه زوال سطح وسیعی از مرکبات استان را فرا گرفته و‌ علیرغم پیگیری تحقیقات تا کنون نتیجه قطعی در بر نداشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه نیز به نیازها و اولویت‌های تحقیقاتی در زمینه مرکبات از جمله معرفی پایه های مقاوم به شوری، پهنه بندی کشت مرکبات در استان، تغذیه مرکبات ، تکمیل طرح‌های تحقیقاتی جاروک و عارضه زوال، ارسال دستورالعملهای فنی اشاره کرد .

گرگیج در پایان با اشاره به اجرای طرح ۲۰ هزار هکتاری اصلاح باغات در استان، خاطرنشان ساخت: استان هرمزگان در زمینه تولید نهال سالم، گواهی شده و نیز کنترل عرضه نهال‌های غیر مجاز با جدیت فعالیت می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید