Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان:

مقام دوم میزان ظرفیت حوزه دام و طیور در ۶ ماه جاری

با حمایتهای جهادکشاورزی وسازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان، این استان مقام دوم میزان ظرفیت حوزه دام و طیور در 6 ماه جاری را داراست.

مقام دوم میزان ظرفیت حوزه دام و طیور در ۶ ماه جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان ، حمیدرضا نصیری اظهارکرد: در بخش دام و طیور علی رغم اینکه استان کوچک تری نسبت به ســایر استان ها هستیم، اما در میزان ظرفیت مقام دوم در شــش ماهه اول داریم، طی جلسات داخلی نظام مهندسی و جهاد کشاورزی حمایت های لازم از فعالان بخش کشــاورزی به عمل می‌آید.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان افزود: در حال حاضر بدلیل پشتکار اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، هرمزگان جزو مستعدترین استان کشور برای پرورش ماهی خاویاری در کشور است که در حاجی آباد، بندرعباس و رودان و میناب ماهی خاویاری تولید می شود.

وی افزود: هرمزگان مقام اول پرورش میگو وماهی در قفــس را داشته و در بخش ماهیان خاویاری هم که تا چندسال قبل هرمزگان پیشنهادی نداشت در حال حاضر مستعد پرورش این  نوع ماهی است.

به گفته وی، در استان ٩٢ ناظر صید، 27ناظرسوخت، 22ناظر محیط زیست و ٤٢ مسئولین فنی حوزه آبزی پروری زیست فعالیت می کنند.

نصیری با اشاره به تنوع پروانه های شیلاتی صادر شده توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ابراز داشت: صــدور مجوز آرتمیا، پــرورش کروکودیل، پــرورش ماهی در قفس، پــرورش ماهیان زینتی آب شــور، پرورش میگوی عادی، متراکم و فوق متراکم، تکثیر ماهیــان دریایی، تکثیر میگو، تکثیر ماهی، تکثیر و پرورش جلبک و تکثیر و پرورش کرم خونی توسط این سازمان انجام می شود.

وی گفت: در بخش دام و طیور نیز دارای دستورالعمل های جداگانه برای صدور مجوز در حوزه شترمرغ، بز، شتر و... بوده که مجوزهایی اخذ می شود و در این امور کارشناســانی برای بازدید واحدهای مذکور بعنوان ناظر و برخی هم در قالب مشــاور طرح توجیهی فنی و اقتصادی را انجام می دهند که خود موجب اشتغالزایی می‌شود.

وی در خصوص فعالیت های سازمان نظام مهندسی کشــاورزی و منابع طبیعی که فقــط در هرمزگان صورت می گیرد؛ نیز گفت: در استان ناظرین صید را داریم که با توجه به حساسیت بر صیدبی رویه و کشتی های چینی که بوجود آمد، در حال حاضر هر کشتی که مجوز صید دارد، بایستی ناظر صید که کارشناس آموزش دیده در بخش ملوانی و.... توسط شیلات است را برای هر دوره 45روزه صید به همراه شناور داشته باشــد که درحال حاضر ٩٢ ناظر صید در اســتان داریم.

نصیری اظهار داشت: ناظرین صید نظارت می کنند که شناورها در مناطق مشخص شده و ارقام غیرممنوعه و بر اساس مجوزهای صادر شده صیدکنند و ناظران در زمان صید و مکان تخلیه صید حضور دارند و بر نحوه و شرایط نگهداری صید و اینکه صید در چه عمقی صورت گیرد، نظارت می کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید