Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

پیش‌بینی برداشت 66 هزار تن نارنگی

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری برداشت محصول نارنگی این استان در حدود 66 هزار تن باشد.

پیش‌بینی برداشت 66 هزار تن نارنگی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، مسعود گرگیج ظهر امروز اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول نارنگی در سال جاری 7 هزار و 400 هکتار بوده که 2 هزار هکتار آن مربوط به رقم سیاهو است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی برداشت محصول نارنگی در سال جاری حدود 66 هزار تن است، افزود: تاکنون حدود 20 هزارتن محصول نارنگی از زمین های این استان برداشت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص افزایش میزان تولید محصول نارنگی اظهار کرد:  پیش بینی می شود تولید سال جاری نسبت به سال گذشته 1.5 درصد افزایش داشته باشد.

گرگیج همچنین در ادامه رعایت بهداشت باغ و انجام عملیات به باغی، مبارزه با آفات و بیماری ها را از دلایل افزایش تولید محصول نارنگی عنوان داشت.

به گفته وی، حدود 40 درصد از سطح زیرکشت این محصول مربوط به رقم سیاهو و 60 درصد باقی مانده به ارقام کینو، اورلاندو و مینولا تانجلو اختصاص دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص زمان برداشت نارنگی در استان بیان کرد: زمان برداشت نارنگی دی ماه تا اسفند ماه جاری است.

گرگیج در پایان با بیان اینکه استان هرمزگان رتبه سوم نارنگی از لحاظ سطح زیرکشت و میزان تولید در کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان ساخت: نارنگی های این استان تنها در بازار داخلی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید