Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

واگذاری اراضی و تسهیلات جهت احداث گلخانه به افراد توانمند انجام می گیرد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در جلسه ستاد گلخانه ضمن اشاره به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به محیط کنترل شده(گلخانه) بر واگذاری اراضی و تسهیلات به افراد توانمند تاکید کرد.

واگذاری اراضی و تسهیلات جهت احداث گلخانه به افراد توانمند انجام می گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان؛ باقرزاده همایی ظهر امروز  اظهار کرد: استان هرمزگان ، رتبه نخست توسعه کشت های گلخانه ای در سطح کشور را دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، با بیان اینکه حجم تعهد ابلاغی کشت های گلخانه ای در سالجاری 300 هکتار می  باشد، افزود : پیش بینی می شود سطح کل گلخانه های این استان تا پایان سالجاری به 645 هکتار برسد.

باقرزاده با اشاره به اینکه 5 هزار و 136 هکتار سطح شناسایی شده شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان می باشد، اظهار کرد: تاکنون 3 هزار و 170 هکتار زیرساخت این شهرک های گلخانه ای توسط شرکت شهرک های کشاورزی در استان در حال احداث بوده که یک هزار و 966 هکتار نیز توسط بخش خصوصی در حال اجرا می باشد.

وی در خصوص اشتغالزایی ایجاد شده توسط شهرک های گلخانه ای اظهار داشت: با بهره برداری از این سطح شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان برای 45 هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می شود .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان گفت: برای توسعه کشت های گلخانه ای باید افراد توانمند و کشاورزان پیشرو شناسایی شوند و تسهیلات لازم به این افراد پرداخت گردد.

باقرزاده همایی ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از کشاورزان بیان کرد: تنها واگذاری اراضی به افراد ملاک عمل نمی باشد و مهمترین مسئله تولید محصول بوده که در کانون توجه می باشد؛ اگر در اراضی واگذار شده محصولی تولید نگردد تنها هدر رفت منابع خواهیم داشت ، مدیران ستادی و شهرستانی باید درنظر داشته باشند که برای جلوگیری از اتلاف منابع مالی و نهاده های کشاورزی نظارت کافی بر اجرای طرح ها تا زمان به نتیجه رسیدن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگری که برای ما حائز اهمیت بوده، استفاده از خدمات بیمه کشاورزی است که مدیران شهرستان ها تلاش کنند کشاورزان را ترغیب به استفاده از این خدمات نمایند و ریسک فعالیت آن ها را در تولید محصول کاهش دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید