Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد:

آغاز مبارزه با موج جدید ریزش ملخ صحرایی در هرمزگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ های صحرایی به صورت مستمر در استان هرمزگان و استان های همجوار در حال انجام می باشد.

آغاز مبارزه با موج جدید ریزش ملخ صحرایی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، علی باقرزاده همائی اظهار کرد: براساس هشدار دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی فائو مبنی بر احتمال مهاجرت مجدد ملخ صحرایی از مناطق تولید مثل تابستانه در مرز بین کشورهای هند وپاکستان به سوی نوار ساحلی دریای عمان خصوصا جنوب استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، این ملخ ها در حال حرکت بوده و مقصد آنها شبه جزیره عربستان می باشد.

علی باقرزاده افزود: احتمال ریزش درصدی از این دسته های ملخ در استان های جنوبی وجود داشته که اقدامات لازم جهت ردیابی و مبارزه انجام خواهد شد.

وی در ادامه خواستار همیاری سایر دستگاههای دولتی و بهره برداران شد و ادامه داد: پیگیری لازم جهت تخصیص اعتبار جهت ردیابی و مبارزه با ملخ در حال انجام می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: طبق دستورالعمل سازمان حفظ نباتات کشور، عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ های صحرایی به صورت مستمر در استان هرمزگان و استانهای همجوار در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به برگزاری 4 جلسه ستاد عالی گیاهپزشکی استان هرمزگان و ستاد بحران به ریاست فرماندار در تمامی شهرستانها با محوریت ملخ صحرایی و جلسات ستاد ملخ صحرایی افزود: تمامی این جلسات منجر به تصمیماتی برای رفع نیازها، مسایل مرتبط با عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ شد و اکیپ های ردیابی در تمامی شهرستان ها ساماندهی شده و عملیات ردیابی بالافاصله بعد از هشدار فائو در فاز جدید ریزش ملخ ها آغاز شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه بلافاصله پس از مشاهده دسته جات ملخ ها در شهرستان های شرقی و جنوبی عملیات مبارزه آغاز شد، خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 960 هکتار مبارزه با ملخ انجام شده و عملیات ردیابی مبارزه در تمامی شهرستان های این استان به طور شبانه روز در حال انجام می باشد.

باقرزاده ابراز داشت: در حال حاضر این دسته جات محدودی از ملخ ها در شهرستان های سیریک ، جاسک، بشاگرد و میناب در حال جابجایی هستند.

به گفته وی، در مبارزه با ملخ ها تمامی تمهیدات لازم انجام شده و آمادگی در تمامی شهرستان ها وجود دارد اما با توجه به پیش بینی های انجام شده و احتمال گسترده شدن هجوم ملخ ها همیاری و مساعدت دستگاههای دولتی و نیروهای مردمی ضروری است.

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده تمامی ملزومات مبارزه اهم از اکیپ های مبارزه و تجهیزات سموم تامین شده و عملیات تا پایان فصل زراعی به صورت مستمر در تمامی شهرستان ها ادامه خواهد داشت.

باقرزاده همائی در پایان اظهار داشت: موج ریزش ملخ های صحرائی در 14 آبان ماه جاری در منطقه بشاگرد گزارش شده که اکیپ های ردیابی و مبارزه در آن شهرستان رصد مناطق را انجام داده و در حال حا ضر 50 هکتار مبارزه با این آفت انجام گرفته است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید