Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهادکشاوزری هرمزگان عنوان کرد:

هویت گذاری دام های استان هرمزگان با اولویت شتر

مدیر بهبود تولیدات دامی جهادکشاوزری هرمزگان از هویت گذاری دام های استان هرمزگان با اولویت شتر در این استان خبر داد.

هویت گذاری دام های استان هرمزگان با اولویت شتر

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، طهماسب غلام پور اظهار کرد: به منظور دستیابی به آمار واقعی دام که زیربنای کار اقتصادی در تولیدات دامی می باشد، هویت گذاری صورت می پذیرد.

وی افزود: استان هرمزگان با جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر شتر 13 درصد جمعیت شتر کشور را دارا بوده و رتبه سوم بعد از استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را داراست.

مدیر بهبود تولیدات دامی جهادکشاوزری هرمزگان  ادامه داد: علاوه بر الزامات قانونی، هویت گذاری کمک می کند که استقرار نظام صحیح بهداشتی برای ارتقاء کیفی تولیدات ، کنترل بازار برای دسترسی به میزان عرضه و تقاضا ، امکان برنامه ریزی های اصلاح نژادی، افزایش سرعت و دقت در امور بیمه دام، تسهیل در پردازش توزیع نهاده های دامی ، خدمات تسهیلاتی و نیز کنترل و جابجایی دام صورت پذیرد.

غلام پور افزود: تاکنون بالغ بر 19 هزار نفر شتر در این استان هویت گذاری صورت پذیرفته که این رقم بیش از 85 درصد جمعیت شتر استان هرمزگان را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم جهت هویت گذاری باقی مانده شترهای موجود تا پایان سال وجود دارد، خاطرنشان ساخت:  اتمام هویت گذاری شترها همراهی و همکاری سایر بخش ها از جمله دهیاران ، بخشداران و فرمانداران شهرستانها را می طلبد و صاحبان شتر می بایست در راس این همراهی ها باشند.

مدیر بهبود تولیدات دامی جهادکشاوزری هرمزگان ادامه داد: حسب قوانین و دستوالعمل های موجود نگهداری دام زنده صرفا با نصب پلاک معتبر 15 رقمی که ثبت مشخصات آن در سامانه هویت گذاری صورت پذیرفته مجاز می باشد.

غلام پور، هر گونه خرید و فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک را ممنوع و قاچاق محسوب اعلام کرد.

گفتنی است؛ بیشترین جمعیت شتر مربوط به شهرستان های ساحلی از جمله شهرستان جاسک ، بندرعباس ، میناب ، سیریک و بندرلنگه می باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید