Iranian Agriculture News Agency

راه اندازی شبکه بی سیم رادیویی دیجیتال در منابع طبیعی چهار استان کشور

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از راه اندازی شبکه بی سیم رادیویی در منابع طبیعی 4 استان؛ تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی خبر داد.

راه اندازی شبکه بی سیم رادیویی دیجیتال در منابع طبیعی چهار استان کشور

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان جنگل‌ها، امیر مسعود جلالی مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها اظهار کرد: وجود بی سیم و برقراری ارتباط رادیویی برای پیشگیری از تخریب اراضی ملی، قاچاق چوب و اطفای حریق در جنگل ها و مراتع  امری لازم و ضروری است و هدف سازمان جنگل ها این است که تا پایان سال جاری این ارتباط رادیویی را در تمامی استان های کشور گسترش دهد.

این مسئول حفاظت منابع طبیعی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان جنگل ها بخش قابل توجهی از ادوات مربوط به شبکه بی سیم را دیویی را خریداری و در بیش از نیمی از استان های کشور 30 تا 40 درصد کارهای مقدماتی آن را انجام داده است.

وی گفت: در مقاطعی در دهه 70 از شبکه رادیوبی بی سیم به شکل آنالوگ در منابع طبیعی استفاده می شد اما این سیستم کارایی لازم را نداشته است اما آنچه الان سازمان جنگل ها بدنبال آن است شبکه بی سیم دیجیتالی است که کیفیت صدا و صوت در آن بسیار بالاست و علاوه بر آن سازمان می تواند با سیستم دیجیتالی کلیه اقدامات حفاظتی مربوطه را از ستاد پایش و رصد کند.

جلالی تصریح کرد: یکی از قابلیت بی سیم دیجیتالی این است که خودروها و افرادی که دارای بی سیم هستند از طریق جی پی اس ردیابی شده و در مواقع بروز اتفاق مورد حمایت نیروهای امدادی قرار می گیرند.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت درباره دیگر قابلیت شبکه بی سیم دیجیتال گفت: این شبکه قادر است اطلاعات و تصاویر دریافتی را به شبکه امن سازمان منتقل نموده و سازمان می تواند صوت و تصویر را از دوربین های نصب شده دریافت کند. 

امیر مسعود جلالی سرانجام یاد آوری کرد: سازمان جنگل ها تاکنون رایزنی های زیادی را برای راه اندازی شبکه رادیویی بی سیم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داده است و امسال نیز مصمم است برای ارتقای ضریب حفاظتی و کنترل عوامل تخریب و مدیریت بهتر بر عرصه ها، بهره برداری از این شبکه را در منابع طبیعی سراسر کشور گسترش دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید