Iranian Agriculture News Agency

سرهنگ عباس نژاد در گفتگو با ایانا خبر داد:

مهار آتش در گلستان

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: آتش افتاده به جان جنگل‌های گلستان، شب گذشته مهار شده و با بارندگی امروز، این اطفا حریق تثبیت می‌شود.

مهار آتش در گلستان

سرهنگ علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با آخرین وضعیت مهار آتش در جنگل‌های توسکستان استان گلستان اظهار کرد: این آتش سوزی از بعداز ظهر یکشنبه 11 آبان شروع شده و شب گذشته تقریبا حریق اطفاء شده است.

وی افزود: در حال حاضر بارندگی بسیار خوبی در منطقه داریم که اطفاء ما را در منطقه تثبیت خواهد کرد.

عباس نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده برای اطفا حریق در گلستان گفت: از روز نخست آتش سوزی، دو فروند بالگرد به منظور هلی‌برد نیرو و اطفاء هوایی حریق به منطقه اعزام شده و حدود 21 سورتی(رفت و برگشت هلی‌کوپتر) پرواز هوایی داشتیم اما به خاطر عدم دید کافی و صعب العبور بودن منطقه امکان استمرار در آب‌پاشی کانون‌های درگیر حریق وجود نداشت.

وی افزود: حدود 200 نفر نیرو از یگان حفاظت و سازمان جنگل‌ها، بالغ بر 250 نفر نیروی داوطلب، بومی و کوه‌نورد و حدود 40 نفر نیروی ارتش در منطقه حضور دارند اما منطقه صعب العبور و صخره‌ای بوده و همین امر عملیات اطفاء را با کندی مواجه کرده است. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در رابطه با دخالت عامل انسانی در این آتش‌سوزی خاطرنشان کرد: 98 درصد از آتش‌سوزی‌ها به دلیل عوامل انسانی اتفاق می‌افتد که درصد بالایی از آن غیر عمد و درصد اندکی هم عمدی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این زمینه باید بررسی‌های عمیق‌تری انجام شود که در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید