Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد:

رتبه 14 سازمان جنگل ها از بین 148 کشور جهان بر اساس شاخص EPI در حفظ پوشش گیاهی و جنگل

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری گفت: امسال بیش از 5 برابر آنچه که در بودجه مصوب شده عملیات کاداستر را انجام خواهیم داد.

رتبه 14 سازمان جنگل ها از بین 148 کشور جهان بر اساس شاخص EPI در حفظ پوشش گیاهی و جنگل

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مسعود منصور معاون وزیر  و رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در چهارمین جشنواره روز ملی جنگلبان که عصر امروز در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، گفت:  بر اساس شاخص EPI، کشور ما در حوزه حفظ پوشش گیاهی و جنگل، امتیاز ۹۳.۵ از ۱۰۰ را دریافت کرده‌ایم و از میان ۱۴۸ کشور رتبه ۱۴ را به دست آورده‌ایم.

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد:  امسال بیش از 5 برابر آنچه که در بودجه مصوب شده عملیات کاداستر انجام خواهیم داد.

معاون وزیر با اشاره به اینکه مدیریت ۸۰ درصد عرصه‌های کشور برعهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی نباید یک بعدی باشد.

منصور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدام جهش این سازمان در قالب 9 در 99 اشاره کرد و گفت: این طرح در 4 محور اصلی و فعالیت اصلی انجام خواهد شد و این اقدامات سبب حفاظت فنی و تقویت حفاظت فنی می‌شود.

منصور اظهار کرد: رسالت ما حفظ، توسعه و بهره‌برداری از عرصه‌های کشور است که در این بین مهمترین رسالت ما حفظ منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از راه‌های حفاظت این است که مردم خود مجری طرح‌های منابع طبیعی باشند، گفت: اقدامات پیشگیرانه از جمله اجرای طرح کاداستر از جمله اولویت‌های ما در سازمان جنگل‌ها است.

لازم به ذکر است شاخص عملکرد محیط زیست ( Environmental Performance Index - EPI) بر 2 هدف اصلی از جمله کاهش فشارهای زیست‌محیطی بر سلامت انسان‌ و ارتقای وضعیت زیست ‌بوم‌ها و مدیریت صحیح منابع طبیعی تأکید دارد، ارزیابی وضعیت محیط زیست ایران و سایر کشورها و رده بندی جهانی بر اساس این شاخص بین المللی صورت می‌گیرد. 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید