Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور اعلام کرد:

اجرای طرح کاداستر در یک پنجم اراضی ملی/ رویکرد ویژه رئیس قوه قضاییه به منابع طبیعی

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور خواستار اجرای نهضت طرح کاداستر شد.

اجرای طرح کاداستر در یک پنجم اراضی ملی/ رویکرد ویژه رئیس قوه قضاییه به منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، ذبیح‌الله خداییان معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور در چهارمین جشنواره جنگلبان خواستار اجرای نهضت طرح کاداستر شد.

معاون قوه قضاییه با اشاره به این که آنچه مهم است عمل به قانون است، افزود: امکان دارد برخی قوانین ما به روز نباشد، البته اگر تمامی قوانین به درستی و در زمان مناسب اجرا شود، نیاز به قانون جدیدی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مهمترین عامل در جلوگیری از تجاوز به اراضی، اجرای طرح کاداستر در کشور است.

 وی با بیان این که در حال حاضر ۱۳۲ میلیون هکتار اراضی ملی در کشور وجود دارد، یادآور شد: تنها در یک پنجم از این اراضی ملی طرح کاداستر اجرا شده است.

خداییان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: بر اساس این تفاهم نامه پیش‌بینی می‌شود که اجرای طرح کاداستر با سرعت بیشتری پیش برود.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:  رفتار نمادین ایشان از اهمیت منابع طبیعی حکایت دارد. 

معاون قوه قضاییه با بیان این که رویکرد این سازمان با ریاست جدید قوه قضاییه تغییر کرده است، گفت: رئیس قوه قضاییه اهمیت خاصی به منابع طبیعی و به طور عام زمین می‌دهد و در استان‌ها بخش مهمی از شورای حفظ حقوق بیت‌المال به حفظ و حراست از منابع طبیعی جنگلها اختصاص یافته؛ همچنین شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده ها تشکیل شده است.

 وی با بیان اینکه اگر ما به رشد و توسعه کشور اعتقاد داریم باید از منابع طبیعی و دستگاه‌های ذیربط آن پشتیبانی کنیم، تصریح کرد: برای برطرف شدن خلاءهای قانونی نیازمند همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

خداییان ادامه داد: سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور یکی از دستگاههای تاثیرگذار و مهم در توسعه پایدار کشور  است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید