Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خواستار شد:

تشکیل هیات عالی مشترک میان نمایندگان قوه قضاییه و سازمان های امور اراضی و جنگلها

وزیر جهاد کشاورزی، خواستار حل اختلافات حقوقی به منظور صیانت از اراضی ملی شد.

تشکیل هیات عالی مشترک میان نمایندگان قوه قضاییه و سازمان های امور اراضی و جنگلها
 
 

 

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در نشست شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال که با موضوع احیای حقوق عامه در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی به ریاست آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه برگزار شد، خواستار تشکیل هیات عالی مشترک میان نمایندگان قوه قضاییه و سازمان های امور اراضی و جنگلها برای رفع تناقضات قانونی و وحدت آرا برای حل اختلافات حقوقی به منظور صیانت از اراضی ملی شد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ تاکنون با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک موفق به ساماندهی ۸ هزار پلاک ثبتی با مساحت حدود ۸.۵ میلیون هکتار و تعیین تکلیف آنها شده ایم که این موضوع باعث کاهش ۴۰ هزار پرونده از مراجع قضایی و رفع مشکلات مردم شده است.

خاوازی خاطرنشان کرد: در سال جاری با هدفگذاری رفع تداخل از ۴.۵ میلیون هکتار دیگر جهشی در این حوزه انجام و تا حد زیادی گرفتاری های مردم حل خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که یکی از مشکلات این وزارتخانه در صیانت از اراضی ملی، چندگانگی و تناقض در آرای صادره است که تصمیم سازی را دشوار می کند، اظهار کرد: متاسفانه در بخشی از تصرفات غیرقانونی بعد از گذشت چند سال به دلیل خلاء قانون امکان رفع تصرف از بین می‌رود در حالی که بنابر فرمایشات صریح مقام معظم رهبری باید برای تصرفات منابع طبیعی و اراضی ملی جرم‌نگاری شود.

به گفته وی، مطابق ماده ۱۰، وزارت جهاد کشاورزی باید مجاز به رفع تعرض و تصرف زمین‌های کشاورزی باشد اما دیده می‌شود در مناطقی با نظر کارشناسان عادی زمین‌های زراعی تغییر کاربری می‌دهند در حالی که تشخیص زراعی بودن یا نبودن در صلاحیت تخصصی وزارت جهاد کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید