Iranian Agriculture News Agency

با حضور "منصور" و زهرایی"؛

نشست هم افزایی پویش "ایران سرسبز، هر شهید هزار درخت" برگزار شد

نشست هم افزایی پویش "ایران سرسبز، هر شهید هزار درخت" با حضور سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی، مسعود منصور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری خدابخشی دبیر فرهنگی شورای امنیت ملی صبح امروز در سالن ویدیو کنفرانس مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج) سازمان بسیج سازندگی برگزار شد،

نشست هم افزایی پویش "ایران سرسبز، هر شهید هزار درخت" برگزار شد

به گزارش ایانا به نقل از سازمان جنگل ها، دکتر مسعود منصور با بیان اینکه برای داشتن ایران قوی و مستقل نیازمند حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی هستیم اظهار داشت: با توجه به اهمیت حیاتی منابع طبیعی در زندگی مردم، حفظ این منابع یک وظیفه همگانی است و از عهده یک دستگاه اجرایی خارج است.

رئیس سازمان جنگل‌ها با تاکید بر این که خاک بعنوان بستری که تولیدات و امنیت کشور را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: در کشور نیمه خشکی مثل کشور ما که دائما در حال سیلاب و خشکسالی است، باید اقدامی انجام بدهیم که نه آب هدر برود و نه شاهد فرسایش خاک در کشور باشیم.
منصور مطرح کرد: در استان لرستان سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب آب هدر می‌رود، یکی از راه حل‌های اصلی مدیریت‌های آب و خاک، آبخیزداری است.
او خاطرنشان کرد: 40400 رشته قنات در کشور داریم که بسیاری از آنها در حال خشک شدن هستند. توانسته‌ایم با اجرای عملیات آبخیزداری حدود ده هزار از این تعداد را احیا کنیم.
وی تاکید کرد: باید در کنار هم باشیم تا منابع مان را حفظ کنیم و بدنبال آن استقلال و ایران قوی را داشته باشیم. هیچ دینی به اندازه‌ی دین ما به حفظ آب و خاک اشاره نکرده است.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به این که 40 درصد چرخه‌ آب شیرین در زاگرس است، تصریح کرد: این پویش یک حرکت حماسی و جهادی است و ما به جای انجام دادن یک حرکت نمادین در یک روز به انجام یک حرکت مستمر در چند سال روی آورده‌ایم.
مسئول اول منابع طبیعی کشور همچنین یادآور شد: در پویش ایران سرسبز هم همین مدل را دنبال می‌کنیم و در همین رابطه تا کنون حدود شش هزار و هفتصد هکتار را مکان یابی کردیم که قابلیت رشد نهال را دارند.
منصور اضافه کرد: از دوم دی ماه این حرکت را آغاز می‌کنیم و تا پانزده اسفند آن را ادامه می‌دهیم که اختتام این پویش با غرس نهال توسط مقام معظم رهبری همراه شود.
وی در پایان افزود: این پویش تا سال ۱۴۱۴ اجرا می‌شود و همچنین باعث دلگرمی ما است که یک جبهه‌ی مردمی بزرگ به عنوان بسیج را در کنار خود داریم.

** برای پیشرفت امور نیازمند هم افزایی هستیم

مسئول سازمان بسیج سازندگی نیز در این نشست گفت: امروز در مقطعی از زمان هستیم که ناگزیر به همکاری باهم هستیم و چاره‌ای به جز هم افزایی نداریم.

سردار محمد زهرایی افزود: وزارتخانه ها، نهاد‌ها و بویژه مردم که موتور محرک سازمان‌هایی با روحیه‌ مردمی هستند باید با یکدیگر تعامل و هم افزایی داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سازمان منابع طبیعی را "همراه با مردم" خواند و گفت: در سازمان منابع طبیعی به روی بسیج باز شده است و از این فرصت استفاده می‌کنیم که به نفع مردم و با مردم حرکت کنیم.

سردار زهرایی با اشاره به بیست و شش هزار صندوق قرض‌الحسنه در سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: این ظرفیت‌های بسیج سازندگی که تا دل شهرستان‌ها یک شبکه مویرگی بزرگ دارد، امتداد اجرایی مردم است.

وی با بیان این که ما تشکیلات انقلابی هستیم، یادآور شد: در کنار بحثی که در سه استان شمالی برای نظارت بر جنگل‌ها داریم، ان‌شاالله با رویکرد دولت جدید بتوانیم موفق شویم. نام شهدا که بر این پویش است، کارگشایی می‌کند و این هم افزایی مضاف بر این می‌شود که این پویش موفق باشد.

**برای عبور از چالش‌های کشور هیچ راه حلی به جز الگوی دفاع مقدس نیست

در ادامه این نشست خدابخشی دبیر فرهنگی شورای امنیت ملی طی سخنانی اظهار داشت: آرایش دفاع مقدس که منجر به این شد که ایران بدرخشد، راه حلی است که حضرت آقا از ما خواسته‌اند.

وی با بیان این که باید مدل سازی دفاع مقدس را برای رفع چالش دنبال کنیم، ادامه داد: یقین داریم برای عبور از چالش‌های کشور هیچ راه حلی به جز الگوی دفاع مقدس نیست. یافته‌های راهبردی ما به کمک سازمان جنگل‌ها این است که ان شاالله در یک دهه آینده، همه‌ی چالش‌های حوزه‌ی جنگل‌ها را حل کنیم.

خدابخشی اضافه کرد: ما به قصد درختکاری جلو آمدیم، اما دیدیم که می‌شود به ۳۵ حوزه مختلف کمک کنیم. از ۱۶۴ میلیون هکتار مجموعه شهر‌ها و روستا‌ها ۱/۵ میلیون هکتار است.

دبیر فرهنگی شورای امنیت ملی مطرح کرد: ۸۳ درصد سرزمین متعلق به جنگل‌ها، مراتع، بیابان‌ها و آبخیزداری است و بنابراین گره مسائل کشور در سازمان جنگل‌ها قابل بازگشایی است.

وی به اهمیت حیطه‌ "تعلیم و تربیت" اشاره کرد گفت: یک دهه است که سند تحول تعلیم و تربیت نوشته شده است و باید این چند ساحت تعریف شوند. یک ششم بحث‌های تحولی آموزش و پرورش در سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری می‌گذرد. به عنوان مثال تحول تعلیم و تربیت که حضرت آقا ده سال است که آن دنبال می‌کنند و چهل بحث مفصل در این حوزه دارند.

دبیر فرهنگی شورای امنیت ملی با اشاره به این که موضوع آب یکی از موضوعات مهم دیگر است، خاطرنشان کرد: اسنادی که سازمان جنگل‌ها در بحث آبخیز دارد، فوق العاده هستند.

خدابخشی تاکید کرد: در هفتاد و چهار نقطه‌ی زاگرس در بحث نهال کاری حماسه ایجاد شده است و با آرایش دولت مردمی ان‌شاالله به سرعت فضای کشور بر حماسه‌ها پایدار خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید