Iranian Agriculture News Agency

بودکر:

حمایت از مدیریت پایدار منابع خاک یک وظیفه جهانی است

وزارت جهاد کشاورزی و سازمان خواربار وکشاورزی ملل متحد (فائو) مشترکاً مراسم برخطی را به منظور بزگداشت روز جهانی خاک برگزار کردند.

حمایت از مدیریت پایدار منابع خاک یک وظیفه جهانی است

به گزارش خبرنگار ایانا، در این مراسم، گرولد بودِکِر، نماینده فائو در جمهوری اسلامی ایران، در اظهارات خود گفت: تقریباً غیرممکن است که اهمیت خاک و عملکردهای آن را ارزیابی کنیم، زیرا همه آنها برای زندگی روزمره و رفاه ما حیاتی هستند. وظیفه اصلی و اساسی خاک، حمایت از نظام‌های غذایی و کشاورزی در سطح جهان است. بنابراین، این وظیفه ماست که گام‌های استواری را در راستای محافظت از این منبع طبیعی باارزش و تجدیدناپذیر برداریم.

وی در ادامه، با اشاره به موضوع امسال روز جهانی خاک "توقف شور شدن خاک، تقویت حاصل‌خیزی خاک" اظهار داشت: بزرگداشت سالانه این روز توجه ما را بر اهمیت خاک‌های سالم و حمایت از مدیریت پایدار منابع خاک متمرکز می‌‌کند.

بودکر تاکید کرد: فائو مدیریت پایدار منابع طبیعی، از جمله از طریق پروژه در حال اجرا این سازمان تحت عنوان "حمایت فنی از احیای آب و خاک برای بهبود تاب‌آوری اقلیمی در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان" با بودجه برنامه همکاری‌های فنی فائو را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

نماینده فائو در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فائو از کشورهای عضو خود مصرانه می‌خواهد تا سیاست‌هایی که مشوق طیف گسترده‌ای از ذینفعان برای پیروی از روش‌های کشاورزی ترویج دهنده مدیریت پایدار خاک هستند را اتخاذ کنند. همچنین این سازمان آماده همکاری بیشتر با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکای ملی و بین‌المللی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید