Iranian Agriculture News Agency

پس از گذشت ۴ سال؛

اولین جلسه کارگروه‌ ملی مقابله با بیابان زایی برگزار شد

پس از گذشت ۴ سال از تشکیل کارگروه ملی مقابله با بیابان زایی، اولین جلسه این کارگروه به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در این وزارتخانه برگزار شد.

اولین جلسه کارگروه‌ ملی مقابله با بیابان زایی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا، اولین نشست کارگروه ملی مقابله با بیان زایی پس از ۴ سال، صبح امروز، با ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس این کارگروه، مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نمایندگان وزارتخانه های عضو و رؤسای سازمان ها و اصحاب رسانه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کارگروه ملی مقابله با بیابان زایی، اظهار کرد: منابع طبیعی متعلق به مردم و حیات تمام مردم به آن وابسته است بنابراین به یک عزم ملی برای حفاظت از آن نیاز داریم.

وی افزود: ما باید کار اجرایی کارگروه را با کمک مردم، سازمان های مردم نهاد و نخبگان پیش ببریم.

ساداتی نژاد با اشاره به این که ۴ سال از تشکیل کارگروه می گذرد اما امروز اولین نشست آن برگزار شده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم باید با اهتمام، قوت و قدرت کار را پیش ببریم تا با حفظ خاک حاصلخیز، محیط زیست و منابع طبیعی را برای نسل های آینده حفظ کنیم.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و خاک حاصلخیز یک میراث بین نسلی برای ما است و باید از آن محافظت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که از هر دستگاه و وزارتخانه یک نماینده در این کارگروه حضور دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی دارد بنابراین حضور وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم است.

وی افزود: سیاست ما مقابله با توسعه نیست و وزارت جهاد کشاورزی حامی توسعه با رویکرد حفظ منابع طبیعی است و باید الگوی توسعه ای در این کارگروه ارائه شود.

ساداتی نژاد تاکید کرد: کشورهای موفق توسعه را حفظ و اشتغال ایجاد کرده اند و برای شهروندان خود رفاه به وجود آورده اند بنابراین توسعه با حفظ منابع طبیعی قابل اجرا است.

رئیس کارگروه ملی مقابله با بیابان زایی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «قضیه خاک از قضیه آب مهم تر است و سال ها طول می کشد که خاک حاصلخیز ایجاد شود لذا این سرمایه جایگزین ندارد» بنابراین رسالت ما، رسالت بزرگی است و این وظیفه مهم به کارگروه ملی بیابان زدایی سپرده شده است.

وی با بیان این که بزرگترین مدافعان آب و خاک این کشور مردم هستند، گفت: این مسئولیت باید به مردم و سازمان های مردم نهاد سپرده شود تا میلیون ها حافظ آب و خاک در کشور داشته باشیم که این امر نیازمند برنامه ریزی مدون و تامین اعتبار از طریق دستگاه های مربوطه است.

ساداتی نژاد با اشاره به نقش مهم رسانه ها در حفظ آب و خاک کشور، از اصحاب رسانه درخواست کرد: به این کارگروه کمک کنید تا بتوانیم منابع طبیعی و خاک حاصلخیز این کشور را حفظ کنیم.

وی با بیان این که طرح های نمونه و موفق در زمینه بیابان زدایی، جنگل کاری و حفظ آب و خاک در کشور انجام شده است، تصریح کرد: این طرح ها باید به عنوان الگو در کشور مورد توجه قرار گیرند تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با نگاه دولت سیزدهم کارگروه ملی بیابان زدایی، رسالت های ملی و بین المللی خود را با مشارکت عمومی مردم، نخبگان و حمایت رسانه ها به سرانجام برساند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید