Iranian Agriculture News Agency

"منصور" تاکید کرد:

تشدید اقدامات حفاظتی در منابع طبیعی با استفاده از روش های نو

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سیزدهمین جلسه بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال 1400 که به ارائه گزارش عملکرد منابع طبیعی استان اردبیل اختصاص داشت گفت: امروز منابع طبیعی برای پیشبرد اهداف خود با مشکلات و چالش های زیادی روبروست از این رو بکارگیری از ابزارهای نوین نظیر: بی سیم، پهپاد، سامانه کنترل قاچاق چوب، سیستم مکان یابی خودرو های گشت و مراقبت و نصب دوربین ها امری لازم و ضروری در منابع طبیعی به نظر می رسد.

تشدید اقدامات حفاظتی در منابع طبیعی با استفاده از روش های نو

به گزارش ایانا به نقل از جنگل ها، مسعود منصور در این نشست مرز مشترک استان های اردبیل و گیلان را در زمینه قاچاق چوب و دیگر فراورده های جنگلی و مرتعی حساس و مهم خواند و از مدیران منابع طبیعی دو استان خواست با هم افزایی و انسجام  کاری بیشتر، نظارت خود را در گلوگاه های حساس دو استان بیشتر نمایند.

او گفت: کلیه طرح های منابع طبیعی باید مکان یابی شده و دارای طرح های مطالعاتی و نقشه باشد تا بتوان نتیجه آن را به مسئولین و افکار عمومی ارائه کرد.

 منصور همچنین گفت: استان اردبیل در زمینه مبارزه با آفات درختان جنگلی و مرتعی، پیشگیری از حریق و ایجاد کمربند حفاظتی و همچنین پهنه بندی مناطق حساس به قاچاق چوب اقدامات در خور توجه ای داشته است که جای تشکر دارد.  

رییس سازمان جنگل ها در ادامه به اکتشاف و بهره برداری  معادن در منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: ما باید فعالیت های معدنی را به گونه ای رقم بزنیم که کمترین تخریب را از خود برجای بگذارد.

منصور همچنین یاد آور شد: 21 هزار هکتار از مناطق معدنی بر اساس تفاهم نامه  انجام شده با سازمان صمت توسط معدن داران احیا و بازسازی انجام شده است و این آمادگی وجود دارد که این میزان به 50 هزار هکتار برسد. 

در ادامه محمود قلی زاده مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل در این نشست در گزارشی به اقدامات اساسی منابع طبیعی در 6 ماهه سال جاری پرداخت و گفت: منابع طبیعی با همکاری سازمان ثبت اسناد استان در زمینه کاداستر اراضی همکاری خیلی خوبی را داشته و پیشرفت خوبی را در زمینه کاداستر شاهد بوده ایم.

 

قلی زاده مساحت منابع طبیعی استان اردبیل را بالغ بر ۱۰۷۸۱۹۳ هکتار برشمرد  که ۱۰۱۵۰۰۰ هکتار را مرا تع و ۶۳۱۹۳ هکتار را جنگل تشکیل می دهد.

او افزود: از این میزان مساحت 285 هزار هکتار از عرصه های ملی برای انجام کاداستر باقی مانده که تا پایان آذر ماه کار کاداستر استان اردبیل پایان می پذیرد.

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل در ادامه گزارش خود از ارجاع 425 فقره پرونده به کمیسیون رفع تداخلات خبرداد و گفت: از این تعداد پرونده 218 مورد آن در سطح 721 هکتار تعیین تکلیف شده و مابقی در حال رسیدگی است.

بر اساس این گزارش، معاونین و مسئول روابط عمومی، محمود قلی زاده مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل را در این نشست همراهی کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید