Iranian Agriculture News Agency

"منصور" تاکید کرد:

ضرورت جلوگیری از روزنه های فساد و تخلف در منابع طبیعی

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که در جمع مدیران، بازرسین و مسئولان حراست منابع طبیعی کشور سخن می گفت، افزود: کشف فساد و تخلف از جمله اقداماتی است که حراست انجام می دهد اما وظیفه اصلی حراست پیشگیری و نظارت بر روزنه هایی است که موجب ایجاد فساد و تخلف می شود. این روزنه ها باید مسدود شود تا تخلفی صورت نگیرد.

ضرورت جلوگیری از روزنه های فساد و تخلف در منابع طبیعی

به گزارش ایانا به نقل از سازمان جنگل ها، مسعود منصور در نشست وبیناری با مدیران حراست منابع طبیعی کشور افزود: تسلط بر انجام کار و آشنایی با فرامین و قوانین حاکم بر آن بسیار مهم است و اگر کسی نه تنها در حراست بلکه در هرجای دیگر تخصص، دانش و تجربه آن کار را نداشته باشد و مسئولیت بپذیرد قطعاً آن مجموعه را با چالش جدی مواجه می سازد.

وی تدوین فرآیند شفاف سازی در کار و تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی را بسیار مهم دانست و افزود: اگر از تصمیمات فرد محوری به یک تصمیم جمع محوری دست پیدا کنیم  مطمئناً بستر های وقوع  فساد و تخلف حذف یا کاهش پیدا خواهد کرد.

 

رییس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور نداشتن برنامه  و دچار روزمرگی شدن را آفتی بزرگ در کار دانست و خاطر نشان کرد: کار و تلاش مضاعف در جلوگیری از فساد و تخلف نقش دارد و با انجام اقدامات اجرایی می توان از بروز تخلف احتمالی جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر گماردن افراد پاکدست و دلسوز در مجموعه کاری، نظارت مستمر بر نحوه انجام کار را مهم دانست و افزود: ناظرین باید دو ویژگی داشته باشند که یک ویژگی پاکدستی و متعهد بودن است و دیگر دانایی و تسلط بر انجام کاری است که می خواهد تحت نظارت قرار دهد.

این مسئول منابع طبیعی در ادامه تثبیت ذخیره گاه های جنگلی را مثال آورد و گفت: آنچه طی دو دهه گذشته در زمینه استقرار ذخیره گاهها انجام شده چیزی حدود 400 هزار هکتار بوده است این در حالی است که در سال 99 با انجام اقدامات جهشی 410 هزار هکتار از ذخیره گاه ها و گونه های نادر جنگلی شناسایی و تثبیت شده است.

او با بیان اینکه اگر دنبال صیانت و حفاظت از منابع طبیعی نبودیم طبعاً به انجام چنین اقداماتی دست نمی زدیم، خاطر نشان کرد: اقدامات در حوزه ذخیره گاهی موجب پیشگیری و حفاظت از گونه های کمیاب جنگلی شده و شناسایی بیشتر این عرصه ها موجب عدم واگذاری این مناطق شده است.

 

رییس سازمان جنگل ها همچنین گفت: در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و تشدید اقدامات حفاظتی  رشد چشمگیری در یک سال اخیر صورت گرفته و  پوشش ارتباطات رادیویی ارتقا یافته است.

منصور با بیان اینکه تمامی نیروهای حفاظتی دارای  لباس های متحد الشکل هستند و در انجام ماموریت های خود مجوز لازم را دارند، اضافه کرد: کلیه خودروهای حفاظتی در ادارات منابع طبیعی کشور اکنون به دستگاه «مکان نما» مجهز شده و دامنه استحفاظی آنان از مبدا تا مقصد مشخص  و رصد می شوند. 

در این جلسه مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل ها از حضور دکتر منصور در جمع کارکنان حراست تشکر کرد و هدف از برگزاری این نشست وبیناری را آشنایی بیشتر کارکنان بخش نظارت سازمان با قوانین کاربردی برشمرد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد حراست در منابع طبیعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون برای آشنایی بیشتر نیروها و کارشناسان حراست با امر نظارت و بازرسی 17 جلسه مجازی برگزار شده است.   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید