Iranian Agriculture News Agency

سازمان جنگل‌ها اعلام کرد:

برگزاری نشست هماهنگی پویش ملی ایران سبز در سازمان جنگل‌ها

نشست هماهنگی پویش ملی ایران سبز؛ با عنوان «هر ایرانی یک درخت» با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و تشکل های مردمی در محل سازمان جنگل‌ها برگزار می‌شود.

برگزاری نشست هماهنگی پویش ملی ایران سبز در سازمان جنگل‌ها

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان جنگل‌ها، این نشست که روز چهارشنبه هفدهم شهریور برگزار می شود نمایندگان 60 دستگاه دولتی و غیر دولتی در آن حضور دارند.

مشارکت حداکثری مردم و تشکل های مردم نهاد به عنوان جلوه ای از همبستگی و وفاق ملی جهت ایجاد فضای سبز و پوشش گیاهی و تقویت فرهنگ خود اتکایی از جمله اهدافی است که در پویش ملی ایران سبز دنبال می‌شود.

این طرح در سال 1390 بر اساس ماده 15 قانون افزایش بهره وری و دستور مقام معظم رهبری، سازمان جنگل ها را موظف کرد سرانه جنگل کشور را از 1700 متر مربع به 2500 متر مربع افزایش دهد.

منابع طبیعی تا کنون در قالب این طرح 150 میلیون نهال در کشور کاشته است.

بر اساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال به مناسبت هفته درختکاری یک نهال بصورت نمادین می کارند و تاکید ایشان دعوت از آحاد مردم برای کاشت درخت است. ایشان در یکی از بیانات شان در تاریخ چهادهم اسفند ماه سال 1392 پس از کاشت  یک اصله نهال فرمودند: از مردم خواهش می کنیم که درخت را پاس بدارند و فضای سبز را اهمّیّت بدهند. «هر ایرانی یک درخت» که گفته می شود و در زبان ها هست، شعار خوبی است؛ سعی کنند در این ایّام - که ایّام درختکاری و فصل درختکاری است -هرچه می‌توانند کاشت درخت را افزایش بدهند.

*شایان ذکر است، طرح پویش ملی ایران سبز؛ با عنوان «هر ایرانی یک درخت»از آذرماه سال جاری آغاز و تا اردی بهشت ماه سال آینده  با توجه به شرایط آب و هوایی استان ها ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید