Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور خبر داد:

شناسایی ۱۱۰۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور گفت: ۱۱۰۰۰مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

شناسایی ۱۱۰۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار ایانا و به نقل از سازمان امور اراضی کشور، سرهنگ ابراهیم حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور در جلسه ستاد برنامه ریزی یگان حفاظت ضمن بیان این مطلب که در سه ماهه اول سال جاری ۱۱۲۰۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی شناسایی شده است، به تشریح فعالیت ها و اقدامات یگان حفاظت امور اراضی و سامانه ۱۳۱ پرداخت و بیان داشت؛ در طی سه ماهه اول سال جاری ۳۶۳۵۳ مورد گزارش به سامانه ۱۳۱ مخابره شده که از این تعداد ۷۵۳۷ مورد مربوط به تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی به استانها ارسال و پیگیری شده است.

حسن آبادی افزود: در سال گذشته نیز از مجموع ۱۳۵ هزار فقره گزارش‌های مردمی که به سامانه ۱۳۱ وصول شد ۳۲ هزار مورد مربوط به استانها بود که به یگان حفاظت اراضی استان ارسال گردید و بیشترین گزارشها مربوط به استان اصفهان و مازندران بوده است.

وی همچنین به لزوم مشارکت استانها به تهیه و ارائه گزارشهای تغییر کاربری از طریق سامانه ۱۳۱ اشاره کرده و تاکید کرد: به منظور پیشگیری از پدیده مخرب تغییر کاربری اراضی کشاورزی که تهدید امنیت غذایی کشور را به دنبال دارد ، ضروری است با ایجاد زیرساخت های لازم ، روشهای الکترونیکی و ایجاد انگیزه و سایر موارد ؛ ؛ کشف و شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مقابله با آن افزایش یابد.

وی یاد آور شد: باتوجه به اینکه تعداد قابل ملاحظه ای از گزارشات ثبت شده در سامانه ۱۳۱ به علت نقص آدرس قابل پیگیری نیست، ما درخواست نموده ایم از طریق استفاده از روش های جدید از جمله ارسال لوکیشن از محل وقوع تغییر کاربری این مشکل مرتفع شود.

سرهنگ حسن آبادی درخصوص تشکیلات یگان حفاظت نیز اظهار کرد: تشکلات پیشنهادی یگان حفاظت امور اراضی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور تایید شده و به سازمان ادارای و استخدامی کشور ارسال شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید