Iranian Agriculture News Agency

با فرمان رئیس جمهور انجام شد؛

آغاز بهره برداری از 20 هزار هکتار عملیات زهکشی در استان گلستان

بهره برداری از 20 هزار هکتار عملیات زهکشی در استان گلستان با فرمان رئیس جمهور در ارتباط ویدئوکنفرانسی آغاز شد.

آغاز بهره برداری از 20 هزار هکتار عملیات زهکشی در استان گلستان

به گزارش خبرنگار ایانا، علیمراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی با حضور ریاست جمهوری، اظهار کرد: با حمایت ها و تلاش های دولت، بهمن سال 99، 78 هزار هکتار زهکشی اراضی مستعد گلستان به بهره برداری رسید که در مراسم افتتاح این پروژه، مقرر شد 50 هزار هکتار دیگر از طرح 280 هزار هکتاری زهکشی اراضی، عملیات زهکشی انجام شود که در راستای تحقق دستور ریاست جمهوری اقدامات قانونی، قراردادی، عملیاتی با دستور و پشتیبانی وزیر جهاد کشاورزی انجام شد.

وی افزود: علی رغم محدودیت های تقارن با فصل فعالیت های کشاورزی و کشت سبز، ماه رمضان، تعطیلات نوروزی و شیوع موج سوم کرونا، در مدت کمتر از سه ماه با 120 دستگاه ماشین آلات و با کمک قرارگاه خاتم عملیات اجرایی شروع شد و در این مدت 150 کیلومتر زهکش‌های اصلی و 75 کیلومتر زهکش‌های فرعی و در مجموع 600 هزار متر مکعب عملیات خاکی اجرایی شد.

اکبری ادامه داد: با اجرای با اجرای این طرح و زهکشی ۲۰ هزار هکتار، ضمن اصلاح اراضی، عملکرد محصولات کشاورزی 1.5 تا 2 برابر ، درآمد خالص کشاورزان در کشت آبی 60 درصد و در کشت دیم 160 درصد افزایش خواهد یافت. 

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد با تخصیص به موقع منابع مالی مورد نیاز این طرح، اجرای 50 هزار هکتار عملیات زهکشی وعده داده شده تا پایان دولت تدبیر و امید محقق شود. 

وی در رابطه با پروژه های غرب کشور گفت: 50 هزار هکتار زهکشی اراضی غرب کشور در دستور کار قرار دارد که 25 هزار هکتار از آن در سال گذشته افتتاح شد و 25 هزار هکتار دیگر تا پایان تیرماه افتتاح می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید