Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها خبر داد:

تدوین تاریخ شفاهی مدیریت مناطق بیابانی کشور

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها گفت: تاریخ شفاهی مدیریت مناطق بیابانی کشور برای نخستین بار بر اساس گفت و گو با محققین، صاحبنظران، پیشکسوتان و مدیران و افراد شاخص سال های گذشته و حال حاضر حوزه مدیریت مناطق بیابانی در استان ها و ستاد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حال انجام است.

 تدوین تاریخ شفاهی مدیریت مناطق بیابانی کشور

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان جنگل‌ها، در این پروژه با 25 نفر از صاحبنظران که بیش از نیم قرن در حوزه تحقیق، سیاستگذاری،برنامه ریزی و اجرای پروژه های مقابله با بیابانزایی فعالیت نموده اند در قالب پژوهش تاریخ شفاهی مصاحبه و گفت وگو انجام می شود. 

وحید جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان در توضیح بیشتر این پروژه گفت:  در طول بیش از نیم قرن فعالیت های بیابان زدایی که در سخت ترین شرایط کاری و با دشواری و چالش های فراوان صورت گرفته است کمتر می توان رد پایی از تجارب و درس آموخته های مکتوب فعالان این بخش بخصوص کسانی که در عرصه های کاری حضور داشته و با ایده ها و ابتکارات خود موجبات احیاء عرصه های بیابانی و حفظ روستاها و شهرها و مناطق زیستی این عرصه ها را فراهم نموده اند بدست آورد. 

او افزود: دانش علمی و تجربی این افراد به منزله گنجینه با ارزشی است که می تواند بر غنای کاری در مدیریت مناطق بیابانی کشور افزوده و به فعالیت های گسترده مقابله با بیابانزایی هویت و اعتبار ببخشد.

جعفریان یادآور شد: استفاده از دانش و تجربیات گذشتگان مسیر پیش رو را هموار و روشنتر ساخته و از تکرار خطاها و آزمودن آزموده ها می کاهد.

او گفت: اندوخته های گذشتگان به همکاران جوان فعال در این بخش ها انگیزه می دهد و محملی برای تکریم و قدردانی از زحمات کسانی است که در این مسیر تلاش نموده اند. 

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها همچنین خاطر نشان کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته پیش بینی می شود تا روز جهانی مقابله با بیابانزایی سال جاری  در 27 خرداد ماه  کار میدانی تدوین دانش شفاهی مدیریت مناطق بیابانی کشور به پایان برسد. 

بر اساس این گزارش، تدوین پروژه تاریخ شفاهی مدیریت مناطق بیابانی کشور کاری مشترک از سوی دفتر امور بیابان و دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل هاست.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید