Iranian Agriculture News Agency

سازمان جنگل‌ها اعلام کرد:

برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی با رعایت پروتکل بهداشتی

مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرد‏؛ برنامه‌های هفته منابع طبیعی با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی با رعایت پروتکل بهداشتی

به گزارش خبرنگار ایانا و به نقل از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، هفته منابع طبیعی هر ساله از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این هفته مردم در سراسر میهن اسلامی وارد عرصه‌های منابع طبیعی شده و با کاشت نهال به استقبال بهار و سرسبزی طبیعت می‌روند. امسال نیز مردم به رسم یک سنت حسنه و دیرینه وارد طبیعت می‌شوند و درخت می‌کارند تا به عنوان میراث ماندگار برای آیندگان باقی بماند.

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی مراسم هفته منابع طبیعی، امسال برنامه‌های متنوعی را با رعایت پروتکل بهداشتی در دست اجرا دارد.

امروز دوشنبه یازدهم اسفند دکتر مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در برنامه‌ای مشترک و به صورت ویدئوکنفرانس با مدیران کل صدا و سیما و منابع طبیعی کشور از اهمیت منابع طبیعی و صیانت از جنگل‌ها، مراتع و درختکاری سخن خواهند گفت.

فردا سه‌شنبه دوازدهم اسفند ماه رییس سازمان جنگل‌ها با تعداد اندکی از کارکنان در مرقد حضرت امام (ره) حضور یافته و در آستانه هفته منابع طبیعی با کاشت نهال در محوطه صحن بار دیگر با آرمان‌های حضرت امام تجدید میثاق می‌کنند.

روز چهارشنبه سیزدهم اسفند ماه رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به شهر قم سفر خواهد کرد تا ضمن دیدار با تنی چند از آیات عظام و مراجع تقلید از پیشوایان دین برای ورود به هفته منابع طبیعی، حمایت و پشتیبانی بخواهد.

روز جمعه پانزدهم اسفند ماه و اولین روز هفته منابع طبیعی که روز درختکاری نامگذاری شده است یک روز سراسری در کشور است و در این روز همکاران منابع طبیعی و مردم با شعار درختکاری و توسعه پوشش گیاهی در عرصه‌ها حضور یافته و به رسم دیرینه و با نیت قلبی نهال به زمین هدیه کرده و برای هم سعادت و نیکبختی آرزو می‌کنند.

روز شنبه شانزدهم اسفند ماه همزمان با دومین روز هفته منابع طبیعی که به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری تعلق دارد، پارک آبخیز «دره گردو» استان مرکزی در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با مشارکت شهرداری افتتاح می‌شود.

روز یکشنبه مصادف با سومین روز هفته منابع طبیعی که به نام منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه نامگذاری شده است مدیران منابع طبیعی در سراسر کشور به پاس زحمات اصحاب رسانه در امر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با خبرنگاران و مدیران رسانه دیدار و گفت و گو خواهند کرد و سرانجام با کاشت نهال به طبیعت سلامی دوباره خواهند داد.

روز دوشنبه هجدهم اسفند ماه که روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون نام گرفته است از سامانه های طرح تحول دیجیتال سازمان جنگل‌ها رونمایی خواهد شد و همچنین در این روز قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی از سوی مراجع قضایی و دست اندرکاران قانون مورد تاکید مجدد قرار می‌گیرد.

روز سه‌شنبه در تقویم هفته منابع طبیعی روز منابع طبیعی و آموزه های دینی است. در این روز کارکنان منابع طبیعی و دوستداران طبیعت با کاشت نهال بر مزار شهدای گمنام به مقام والای شهدا ادای احترام می کنند.

روز چهارشنبه بیستم اسفند ماه روز منابع طبیعی، آموزش و پژوهش نامگذاری شده است. در پیش از ظهر این روز سازمان جنگل‌ها مراسمی مشترک با اساتید دانشگاه، محققین و مجامع علمی منابع طبیعی در دانشکده منابع طبیعی کرج برگزار می کند. در این روز از تعدادی از اساتید برتر که در زمینه تهیه مقاله، چاپ کتاب و کارهای پژوهشی نقش آفرینی کرده اند تقدیر به عمل خواهد آمد.

همچنین در بعد از ظهر روز چهارشنبه در محل سازمان جنگل‌ها در مراسمی از نقشه به هنگام شده پوشش گیاهی کشور رونمایی می‌شود.

در ادامه برگزاری مراسم روز شمار هفته منابع طبیعی و در هفتمین روز هفته که به عنوان روز منابع طبیعی، خانواده و مسئولیت اجتماعی نامگذاری شده است. در این روز خانواده همکاران در ستاد سازمان جنگل‌ها حضور یافته و ضمن آشنایی با محیط سازمانی با ارائه نظرات و پیشنهادات در تصمیم‌گیری‌های اجرایی به منابع طبیعی کمک خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، کلیه مراسم هفته منابع طبیعی با رعایت پروتکل بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا در محیط باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید