Iranian Agriculture News Agency

میرزاوند خبر داد:

آغاز تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک از استان فارس

تهیه نقشه های مدیریت پذیر خاک از استان فارس آغاز شد.

آغاز تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک از استان فارس

به گزارش ایانا، جهانبخش میرزاوند مدیرکل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب در خصوص ویژگی های نقشه های مدیریت پذیر خاک گفت: بر اساس قانون حفاظت از خاک، وزارت جهاد کشاورزی موظف به تهیه نقشه های مدیریت پذیر خاک شده است.

وی افزود: تفاوت این نقشه ها با نقشه های تهیه شده قبلی در این است که بهره برداران و کارشناسان عرصه و پهنه تولید، کشاورزان و سایر کارشناسان می توانند از اطلاعات موجود در این نقشه ها در راستای مدیریت پایدار منابع خاک و افزایش تولید استفاده نمایند.

میرزاوند یادآورشد: باتوجه به محدودیت ها و تنگناهای مالی و بودجه ای، مقرر است در هر استان با اولویت اراضی کشاورزی زراعی و باغات در چرخه تولید نقشه های مدیریت پذیر خاک تهیه شود.

میرزاوند گفت: تهیه نقشه های مدیریت پذیر خاک در پنج استان فارس، گلستان، ایلام، لرستان و سیستان و بلوچستان به شکل پایلوت آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با بخشنامه ای که از طرف معاونت آب و خاک به کلیه سازمان های جهاد کشاورزی ابلاغ شده است، از این پس در تمام پروژه های آب و خاک باید دفترچه های مدیریت پایدار خاک تحویل بهره برداران شود.

میرزاوند گفت: یکی ازویژگی های نقشه های مدیریت پذیر خاک داشتن لایه های اطلاعاتی مختلف در قالب سامانه GIS است که در تکمیل نقشه های استانی، منطقه ای و کشوری بکار گرفته خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید