Iranian Agriculture News Agency

افلاطونی خبر داد:

تثبیت مالکیت تمامی عرصه‌های ملی تا پایان ۱۴۰۰

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی عرصه‌های ملی کاداستر و سند مالکیت صادر خواهد شد.

تثبیت مالکیت تمامی عرصه‌های ملی تا پایان ۱۴۰۰

به گزارش ایانا،رضا افلاطونی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه جنگل‌ها با آن مواجه بودیم تشخیص و تثیت مالکیت دولت نسبت به عرصه‌های ملی بوده است که برابر قوانین و مقررات موجود از جمله قانون جامع حدنگار اراضی (کاداستر) باید تاکنون انجام می‌شد.

افلاطونی گفت: تا پایان سال ۱۳۹۸ کمتر از ۴۰ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی را تثبیت مالکیت انجام داده بودیم و سند مالکیت به نام دولت اخذ شده بود و با بحث جهش تولید، سازمان جنگل‌ها و مراتع با تعامل با برخی از سازمان‌ها از جمله سازمان ثبت، توانست برنامه‌های خوبی را اجرا کنند و در سال جاری فقط ۳۳ میلیون هکتار از اراضی ملی کاداستر انجام شده و سند مالکیت به نام دولت صادر شده است و تا پایان سال هم ۴۸ میلیون هکتار اراضی ملی کاداستر خواهد شد که مجموعاً ۸۸ میلیون هکتار از اراضی ملی تثبیت مالکیت خواهد شد.

او افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی عرصه‌های ملی کاداستر خواهد شد و سند مالکیت صادر خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت:برابر آخرین آمار‌های موجود در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اراضی ملی شناخته شده در سطح کشور مشمول بر جنگل، اراضی جنگلی، بیشه و مرتع بالغ بر ۱۳۵ میلیون هکتار است که در اقلیم‌های مختلف کشور هست.

او یادآور شد: چهار اقلیم هیرکانی، زاگراس، ایرانی تورانی و خلیجی عمانی تقسیم بندی یی است که در سازمان جنگل‌ها و مراتع نسبت به اراضی ملی انجام داده ایم.

اصغر رفیعی، مدیرکل حفظ کاربری اراضی سازمان امور اراضی دیگر میهمان برنامه هم گفت: اگر قوانین موجود اراضی را تمام دستگاه‌های ذیربط به درستی اجرا کنند مشکلی پیش نمی‌آید.

رفیعی تاکید کرد: با توجه به اینکه در قانون خرد شدن اراضی کشاورزی ممنوع است، اما روز به روز شاهد کاهش اراضی کشاورزی هستیم و اگر فردی اقدام به خرد کردن اراضی کشاورزی کند ضمانت اجرایی برایش گذاشته نشده است که چه مجازاتی برای آن در نظر گرفته شود.

او گفت: نیازمند اصلاح قانون ارث و اراضی کشاورزی هستیم و اگر این اتفاق نیفتاد، اراضی ما به شدت در حال خرد شدن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید