Iranian Agriculture News Agency

منصور تاکید کرد:

ضرورت مشارکت مردم و استفاده از فناوری‌های نوین برای صیانت منابع طبیعی

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: برای تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها در صیانت از منابع طبیعی، مشارکت مردم، جوامع محلی و بهره برداران در مراحل برنامه‌ریزی و اجرا و همچنین استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین ضروری است.

ضرورت مشارکت مردم و استفاده از فناوری‌های نوین برای صیانت منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم رونمایی از ۵ پروژه فناورانه منابع طبیعی و آبخیزداری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که امروز یکشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: ما برای مدیریت عرصه‌های کشور و توسعه و بهره برداری از آن، نیازمند ساختار قوی و حمایت مسئولین هستیم.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها برای صیانت از منابع طبیعی، باید به دو رویکرد مشارکت مردم، جوامع محلی و بهره برداران در مراحل برنامه‌ریزی و اجرا و استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین توجه شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در رابطه با توسعه دولت الکترونیک در این سازمان، گفت: طرح تحول دیجیتال سازمان تدوین شده و تا یک ماه آینده ۸ سامانه، اتوماسیون ملی و نقشه پوشش گیاهی به‌روزرسانی شده ارائه می‌شود.

وی افزود: در حوزه فناوری هم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۱ پروژه در حال اجرا داریم که ۴ پروژه به مرحله نهایی رسیده و ۷ پروژه دیگر در حال اجرا است که امیدواریم نتایج آن به زودی اعلام شود که یکی از مهمترین این پروژه‌ها پایش، رصد و اطفاء حریق است.

منصور، ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی را برای ساماندهی بهتر امور ضروری برشمرد و افزود: تفاهم نامه‌ای در این زمینه تنظیم شده با حضور دکتر خاوازی و دکتر ستاری به امضا خواهد رسید.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: افتخار ما این است که وزیر جهاد کشاورزی مشوق و حامی توسعه منابع طبیعی است.

در این مراسم، تفاهم‌نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع‌طبیعی و آبخیزداری توسط رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و رئیس ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا و چهار پروژه مشترک مهار و تثبیت عرصه های بحرانی تولیدکننده گرد و غبار با استفاده از انواع فناوری و عملیات های آبخوان و ابخیزداری، بکارگیری فناوری های بیومهندسی و بیومکانیکی در حفظ احیا توسعه و بهره برداری طبیعی و کنترل گرد و غبار، توسعه و ترویج گونه بومی (گون علفی) به منظور مقابله با بیابانزایی و مدل توسعه حفاظت آب و خاک احیا پوشش گیاهی با استفاده از فناوری پتوی بنتونیت با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید