Iranian Agriculture News Agency

جزی در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای 250هزار هکتار عملیات آبخیزداری در 11 استان سیل‌زده کشور

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هر هفته 48 هزار هکتار از 24 حوزه آبخیز در سطح 250هزار هکتار تحت پوشش طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری قرار می‌گیرد.

اجرای 250هزار هکتار عملیات آبخیزداری در 11 استان سیل‌زده کشور

هوشنگ جزی مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با اقدامات سازمان جنگل‌ها برای تثبیت روستاهای منطقه دشت یاری در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از سال 97، اقدامات اجرایی را در این منطقه برای اصلاح دگارها (آب‌بندهای بومی)، ایجاد بندها و سازه‌های خاکی برای کمک به کنترل سیل و گالی (فرسایش خندقی خاک) در چابهار شروع کرده‌ایم.

وی افزود: امسال هم در منطقه اورکی در جنوب سیستان و بلوچستان یک پروژه بزرگ را راه‌اندازی کردیم و 11 بند به‌منظور مدیریت سیلاب و گالی در حال احداث است که امیدواریم تا پایان سال با اعتبارات ویژه اختصاص‌یافته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، این طرح را به اتمام برسانیم.

جزی تأکید کرد: قرارداد اجرای این پروژه‌ها در منطقه حدود 100 میلیارد تومان است و اگر اقدامات لازم انجام نشود مجبور به تخلیه روستاها می‌َ‌شویم و منابع آبی و کشاورزی منطقه دچار خسارات جبران‌ناپذیر خواهند شد.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به طرح‌های در حال انجام توسط این سازمان به‌منظور کاهش خسارات ناشی از سیل در 11 استان کشور که در سال گذشته و ابتدای امسال با آن مواجه شدند، خاطرنشان کرد: ما از محل صندوق توسعه برای 11 استان اعتبار در نظر گرفتیم و کانون‌های سیلابی هر استان  را بررسی کردیم که حدود 24 حوزه آبخیز شناسایی شد و از خردادماه عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری آنها شروع شده و تا پایان آبان ماه این پروژه به اتمام می‌رسد.

وی افزود: وسعت این 24 حوزه آبخیز 250هزار هکتار است که هر هفته 48 هزار هکتار از این میزان تحت پوشش طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید