Iranian Agriculture News Agency

در 6 هفته به بهره‌برداری می رسد

افتتاح هر هفته 48هزار هکتار پروژه آبخیزداری در کشور

جلوگیری ۸۰ درصدی از وقوع سیل با اجرای ۲۵ پروژه

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان از افتتاح پروژه های آبخیزداری طی شش هفته هر هفته یک پروژه با مساحت ۴۸ هزار هکتار خبر داد.

افتتاح هر هفته 48هزار هکتار پروژه آبخیزداری در کشور

پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا از افتتاح 24 پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۲۶۴ میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری کشور خبر داد و گفت: طی شش هفته، هر هفته پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۴۸ هزار هکتار افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته اولین هفته افتتاح این پروژه‌ها بوده است، بیان کرد: این پروژه‌ها در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، گلستان، سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

گرشاسبی ادامه داد: هفته آینده ۴۸ هزار هکتار پروژه آبخیزداری در استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویراحمد افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای این پروژه‌ها اعتبار ۲۶۴ میلیارد تومانی برای سطحی بالغ‌بر ۲۸۰ هزار هکتار تعلق‌گرفته است، گفت: این اعتبار به دنبال تغییر نرخ ارز در سال ۹۹ پرداخت‌شده است.

معاون آبخیزداری  با اشاره به تخصیص این اعتبار در اردیبهشت‌ماه برای ۱۱ استان، تصریح کرد: استان‌ها مکلف شدند طی ۶ ماه پروژه‌های خود را به افتتاح برسانند و منطقه را قبل از شروع برف و باران امن کنند.

به گفته گرشاسبی؛ طراحی و بالا بردن ضریب اطمینان برای جلوگیری از سیل‌های باقدرت در حوزه آبخیز ایلام، لرستان، دروازه قرآن فارس و در برخی دیگر از استان‌ها ازجمله فعالیت‌های انجام‌شده در این پروژه‌ها بوده است.

وی در پایان درباره تأثیرگذاری افتتاح این پروژه‌ها، گفت: قطعاً شاهد تأثیرگداری ۸۰ درصدی و جلوگیری از سیل پس از اجرای این پروژه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید