Iranian Agriculture News Agency

منصور اعلام کرد:

ذخیره 530 متر مکعب آب در هکتار با اجرای عملیات آبخیزداری

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طبق مطالعات انجام شده، با هر هکتار عملیات آبخیزداری 530 متر مکعب ذخیره آب خواهیم داشت و 4 تن در هکتار از رسوبات جلوگیری می‌شود.

ذخیره 530 متر مکعب آب در هکتار با اجرای عملیات آبخیزداری

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود منصور، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در مراسم امضای توافقنامه تاسیس مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در ایران، با اشاره به این که یکی از مشکلات اصلی کشور فرسایش‌های آبی و خاکی است، اظهار کرد: 125 میلیون هکتار از عرصه‌های کشور در معرض فرسایش آبی است.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده، با هر هکتار عملیات آبخیزداری، 530 متر مکعب ذخیره آب خواهیم داشت و 4 تن در هکتار از رسوبات جلوگیری می‌شود.

منصور تصریح کرد: با اجرای عملیات آبخیزداری توسط سازمان جنگل‌ها، میزان فرسایش آبی از 15 تن در هکتار در سال به 9 تن در هکتار کاهش یافته است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: در سی و هشتمین نشست کنفرانس عمومی در آبان 94 در پاریس، طرح تاسیس مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و منابع زیستس در مناطق خشک و نیمه خشک در ایران با رای قاطع اعضا به تصویب رسید.

منصور ادامه داد: با تشکیل کمیته ای با محوریت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، پیش نویس موافقتنامه تاسیس با فرمت پیشنهادی یونسکو تهیه و در فروردین سال ۹۶ توسط وزارت جهاد کشاورزی جهت طرح در جلسه هیئت دولت به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شد و پس از اعمال اصلاحات ابلاغی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، در تیر ماه ۹۶ در جلسه هیئت وزیران طرح و مشروط به تایید متن توسط وزارت امورخارجه تصویب شد.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها محلی را برای استقرار این مرکز فراهم کرده و تلاش خواهیم کرد این مرکز در دوره 6 ساله خود عملکرد موفقی داشته باشد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید