Iranian Agriculture News Agency

کشاورز گفت:

آموزش و ترویج، پرچمدار انتقال نظریه طرح بهره‌وری آب کشاورزی

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت : آموزش و ترویج پرچمدار انتقال نظریه طرح بهره‌وری آب کشاورزی است.

آموزش و ترویج، پرچمدار انتقال نظریه طرح بهره‌وری آب کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، عباس کشاورز، قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در جلسه وبیناری که به‌منظور تبیین ابعاد آموزشی و ترویجی سند بهره‌وری آب بخش کشاورزی، با حضور اعضای کمیته راهبردی تفاهم‌نامه سند بهره‌وری آب کشاورزی (افق 10 ساله)، برگزار شد، گفت: آموزش و ترویج پرچمدار انتقال نظریه طرح بهره‌وری آب کشاورزی است.

وی ادامه داد: موسسه آموزش و ترویج کشاورزی باید در این راستا مطالبه‌گر و مدعی بخش تحقیقات باشد و تحقیقات بر اساس تئوری‌ها و برنامه عملیاتی آموزشی ترویجی ارائه شده در سند بهره‌وری آب کشاورزی، تکنولوژی‌های نوین را به منظور بهره‌مندی خانواده بزرگ کشاورزی ارائه کند.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه موسسه آموزش و ترویج کشاورزی باید از همه افراد صاحب نظر در مساله بهره‌وری آب در برنامه‌های رسانه‌ای و مجازی خود استفاده کند، گفت: ما باید مشارکت جمعی را در این مهم به کار بگیریم تا تغییر دیدگاه‌ها اتفاق بیفتد.

کشاورز با اشاره به تبیین گام‌های پنج‌گانه، تصریح کرد: برنامه آموزشی مشتمل بر تعاریف، مفاهیم و دلایل و ضروریات پرداختن به مفاهیم بهره‌وری آب متناسب با جامعه هدف، شناسایی و معرفی و گفتمان‌سازی مصادیق موفق در استفاده بهینه از همه عوامل موثر بر تولید، تبیین اولویت‌های استانی با تکیه بر آب و تولید از جمله گام‌های پنجگانه به حساب می‌آید.

وی یادآور شد: تبیین اهداف کلان برنامه به تفکیک استان و محصول و نهایتا تنظیم برنامه در افق زمانی 10 ساله و همچنین تطبیق آن با ظرفیت آبی و تقویت خودکفایی مبتنی بر برنامه عملیاتی و تأثیر تکنولوژی بر نقش آموزش، در توفیق این موضوع بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید