Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

افزایش 4 برابری تولیدات کشاورزی منطقه مغان با بهره‌برداری از طرح پایاب سد خداآفرین

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح ۴۲ هزار هکتاری پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان گفت: این طرح از نظر وسعت و مسایل فنی و نوآوری نمونه مشابهی در کشورهای همسایه و حتی جهان ندارد.

افزایش 4 برابری تولیدات کشاورزی منطقه مغان با بهره‌برداری از طرح پایاب سد خداآفرین

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی روز سه‌شنبه در بازدید از طرح ۴۲ هزار هکتاری پایاب در پارس‌آباد مغان بیان کرد: در این پروژه بیش از  ۱۲۰۰سنتر پیوت نصب می‌شود  و با بهره برداری از آن تحول بزرگی در کشاورزی منطقه بوجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه  ۷۵ درصد از اراضی مطالعه شده در این طرح دیم بوده و تبدیل به آبی می‌شود، بیان کرد: بهره برداری از این طرح بزرگ موجب افزایش  3.5 تا 4 برابری  عملکرد تولید خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: هشت هزار هکتار زمین زراعی و ۲ هزار هکتار باغ در اجرای مرحله اول این طرح  با اختصاص آب در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته و تا پایان سال جاری نیز هفت هزار هکتار دیگر به کشاورزان واگذار خواهد شد.

خاوازی اظهار کرد: این طرح سیمای اقتصادی منطقه مغان را کاملا تغییر داده و با ایجاد حلقه‌های فرآوری، بسته بندی، لجستیک، حمل و نقل و صادرات محصول،  به برندی برای استان اردبیل تبدیل خواهد شد.

وی گفت: این طرح بزرگ هدیه مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و مجموعه مدیران جهاد کشاورزی و نیرو به مردم منطقه مغان و استان اردبیل است و موجب سه تا چهار برابر شدن تولید محصولات کشاورزی این منطقه خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین درباره قیمت پایین محصولات تولیدی و متضرر شدن کشاورزان در هنگام برداشت محصول گفت: با ابلاغ الگوی کشت و تنظیم بازار در پاییز، تلاش می‌شود تا این مشکل به حداقل برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید