Iranian Agriculture News Agency

منصور راهکارهای مقابله با حریق در جنگل ها را تشریح کرد:

تقویت پوشش حفاظتی، تجهیز جوامع محلی و بسیج نیروهای مردمی

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از اقدامات میّسر در مقابله با حریق در جنگل ها می‌توان به تقویت پوشش حفاظتی، استفاده از نیروهای مردمی و تجهیز جوامع محلی و بسیج مردمی اشاره کرد.

تقویت پوشش حفاظتی، تجهیز جوامع محلی و بسیج نیروهای مردمی

به گزارش ایانا، مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در تحریریه حبر 21 شبکه یک سیما در رابطه با آتش سوزی در جنگل‌های گچساران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری به خاطر بارندگی‌هایی که در اوایل سال رخ داد، پوشش گیاهی مناطق کشور غنی کرد و توانست شدت حریق را افزایش دهد.

وی به برنامه‌ریزی‌های سازمان جنگل‌ها برای پیشگیری از آتش‌سوزی در استان‌های کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در نتیجه این برنامه‌ریزی‌های انجام شده از 145 مورد حریقی از ابتدای سال تاکنون به وقوع پیوست، با همکاری جوامع محلی و ارگان‌های دیگر با  سازمان جنگل‌ها، تنها 4 مورد حریق به طول انجامیده است. 

منصور افزود: این 4 مورد حریق‌ هم عموماً در مناطق صعب‌العبور بودند و امکان اطفا حریق تنها از طریق بالگرد میسر بود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص راهکار‌های پیشنهادی برای جلوگیری از بروز این حوادث تصریح کرد: از اقدامات میّسر در جلوگیری از ایجاد حوادث مشابه می‌توان به تقویت پوشش حفاظتی، استفاده از نیروهای مردمی و تجهیز جوامع محلی و بسیج مردمی اشاره کرد که در این خصوص 80 قلم کالای مرتبط با اطفا حریق آماده توزیع در استان‌ها است.

منصور با اشاره به دستور رئیس جمهور در خصوص تجهیز سازمان جنگل‌ها به امکانات اطفا حریق گفت: از دستوری که رئیس جمهوری دادند، متشکریم اما ما امیدوار به استمرار آن هستیم.

وی در رابطه با تصویب طرح جامع پیشگیری و اطفا حریق جنگل‌ها و منراتع عنوان کرد: این طرح بر اساس قانون برنامه ششم توسعه تصویب شده که در این طرح پایگاه‌ها، تجهیزات و تسهیلات مورد نیاز کاملا مشخص شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: خواهشمندیم منابع اعتباری را همانند این روزها در اختیار ما قرار دهند تا ما بتوانیم نیروهای مسلح را با این شرط که به محض وقوع حریق، امکانات مورد نیاز را به موقع در اختیار ما قرار دهند، از این منابع اعتباری بهره‌مند کنیم تا شاهد طولانی شدن حریق نباشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید