Iranian Agriculture News Agency

حکمتیان در گفتگو با ایانا:

95 درصد آتش در جنگل‌های گچساران مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر این آتش سوزی بیش از 95 درصد مهار و کنترل شده و تنها در سه یا چهار نقطه از جنگل، عملیات مهار و خاموش کردن آن ادامه دارد.

95 درصد آتش در جنگل‌های گچساران مهار شد

غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با آتش سوزی در جنگل‌های این استان اظهار کرد: آتش سوزی در جنگل‌های گچساران که از روز سوم خرداد شروع شده بود تا عصر روز گذشته مهار شد اما به دلیل وزش باد و پس لرزه، کُنده‌های نیمه سوخته مجددا فعال شده و آتش سوزی در جنگل دوباره شروع شد.

وی افزود: در حال حاضر این آتش سوزی بیش از 95 درصد مهار و کنترل شده و تنها در سه یا چهار نقطه از جنگل، عملیات مهار و خاموش کردن آن ادامه دارد.

حکمتیان با اشاره به اقدامات سریع و به موقع رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اذعان کرد: رئیس سازمان جنگل‌ها در تماس تلفنی با معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع، خواستار اعزام بالگرد جهت اطفا حریق در جنگل‌های گچساران شد،‌ همچنین مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در این خصوص پیگیری بسیاری داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اکنون رئیس سازمان جنگل‌ها در تماس تلفنی پیگیر شرایط منطقه بود و استاندار کهگیلویه و بویر احمد در حال حاضر از منطقه بازدید کرد.

وی افزود: امروز بالگردهای هوانیروز، وزارت نفت و سپاه پاسداران در منطقه حضور داشته و در حال اطفا حریق هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با میزان خسارت به جنگل‌های گچساران خاطرنشان کرد: در حال حاضر از میزان خسارت و میزان هکتار درگیر با آتش اطلاعات دقیقی در دست نیست اما پیش بینی می‌شود حدود 150 هکتار از جنگل‌ها با آتش درگیر هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید