Iranian Agriculture News Agency

منصور اعلام کرد:

اولویت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مناطق خسارت‌دیده از سیل امسال

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تأکید کرد: نقاطی که از ابتدای سال جاری خسارت سیل دیده اند در اولویت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری قرار گیرند.

اولویت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مناطق خسارت‌دیده از سیل امسال

به گزارش ایانا، دکتر مسعود منصور سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری امروز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی که با دستور کار ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها برگزار شد، گفت: برای تخصیص و توزیع اعتبارات سال جاری باید، جامع‌نگری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرپرست سازمان جنگل ها، جامع نگری در مدیریت و برنامه ریزی حوزه های آبخیز را امری لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: مجموعه اقداماتی که در یک حوزه آبخیز می‌تواند به کاهش بحران و پایداری حوزه‌های آبخیز منجر شود، باید در برنامه‌ریزی مد نظر قرار گیرد.

وی آبخیزداری و آبخوانداری را اقدامی اساسی در جهت حفظ منابع پایه بویژه آب و خاک کشور دانست و از معاونت آبخیزداری و دفتر مهندسی و مطالعات خواست مناطق بحرانی و سیل خیز استان‌ها را شناسایی کرده و برنامه ریزی و اقدامات لازم را جهت کاهش خسارات سیل و جلوگیری از رسوب و فرسایش خاک انجام دهند.

دکتر منصور در ابتدای این نشست انتخاب دکتر خاوازی را به عنوان وزیر جهاد کشاورزی تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه دکتر خاوازی در جلسه رای اعتماد به موارد کلیدی در خصوص منابع طبیعی اشاره کردند که این نشان از توجه ایشان به  منابع طبیعی کشور است.

وی ادامه داد: رای بالای نمایندگان نشان از دانش و تخصص دکتر خاوازی است و همه باید با برنامه‌ریزی لازم در جهت پیشبرد و تحقق اهداف و برنامه های ایشان تلاش کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید