Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها خبر داد:

کاشت بیش از 30 هزار هکتار نهال برای مقابله با ریزگردها

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری از کاشت بیش از 30 هزار هکتار نهال برای مقابله با ریزگردها خبر داد.

کاشت بیش از  30 هزار هکتار نهال برای مقابله با ریزگردها

فرهاد سرداری مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به نهالکاری در سطح 30 هزار و 605 هکتار برای سال 98، گفت: این پروژه در راستای مقابله با اثرات مخرب ریزگردها انجام شده است.

وی افزود: اعتبار مصوب پروژه های شاخص برای مقابله با اثرات مخرب ریزگردها از ردیف سوم بند (ه) تبصره (4) قانون بودجه سال 98 تامین شده است.

سرداری از دیگر پروژه های اجرای شده برای این امر را مدیریت رواناب عنوان کرد و ادامه داد: 26 هزار و 72 هکتار مدیریت رواناّب نیز انجام شده است.

سرداری با اشاره به اینکه نهالکاری، مدیریت روانآب، آبیاری مراقبت نهال کاری بودجه‌های سنواتی مدیریت چرا و قرق در ۲۲ استان انجام شده است، افزود: علاوه بر اجرای این پروژه ها در ۲۲ استان شاهد اجرای آنها در ۱۲۰ شهرستان ۱۳۷ منطقه و ۵۶۴ نقطه بوده ایم.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها با اشاره به فعالیت مطلوب در حوزه آبیاری و مراقبت نهال کاری و محوطه کاری های سنواتی در سال ۹۸ گفت: بیش از 39 هزار هکتار آبیاری و مراقبت نهال کاری و محوطه کاری در سال 98 اجرایی شده است.

سرداری به اجرای طرح مدیریت چرا و قرق برای مقابله با اثرات مخرب ریزگردها نیز اشاره کرد و تصریح کرد: 110 هزار هکتار برای مدیریت چرا و 291 هکتار قرق انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها تاکید کرد: در راستای مقابله با آثرات مخرب ریزگردها بیش از 497 هزار هکتار عملیات انجام شده است.

وی در پایان گفت: همچنین از محل بند (ه) تبصره یک قانون بودجه سال ۹۸ مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان جهت مالچ پاشی روی تپه های ماسه ای در سطحی بالغ بر 12 هزار هکتار در 8 استان کشور تخصیص داده شد که تا 25 اسفند ماه سال گذشته در حدود 5 هزار هکتار آن اجرا شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید