Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خبر داد:

تشدید حفاظت منابع طبیعی در چهارشنبه‌سوری، تعطیلات نوروز و روز طبیعت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از ابلاغ دستورالعمل تشدید حفاظت هسته منابع طبیعی در ایام چهارشنبه‌سوری، تعطیلات نوروز 1399 و روز طبیعت در کشور خبر داد.

تشدید حفاظت منابع طبیعی در چهارشنبه‌سوری، تعطیلات نوروز و روز طبیعت

سرهنگ علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه همانند سال‌های گذشته دستورالعمل تشدید حفاظت هسته منابع طبیعی در ایام چهارشنبه‌سوری، تعطیلات نوروز 1399 و روز طبیعت را تنظیم و در دو روز گذشته به استان‌ها ابلاغ شده است.

 وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس با فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی در استان‌های کشور، افزود: تشدید حفاظت در حوزه منابع طبیعی به خصوص جنگل‌های شمال در دستور کار قرار دارد.

عباس‌نژاد با اشاره به اینکه تمامی فرماندهان یگان در ایام نوروز در استان‌ها حضور خواهند داشت، تصریح کرد: تلاش می شود تا از فرصت‌طلبی سودجویان که از ایام تعطیل برای تخلف استفاده می‌کنند، جلوگیری کنیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اشاره به تعامل مثبت با مسئولین انتظامی و دادستان‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها، یادآور شد: دریافت مجوزهای قانونی برای برخورد در سطح کشور سبب برخوردهای قاطع‌تری در این زمینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شماره ۱۵۰۴ مانند سال‌های گذشته به صورت شبانه‌روزی در تهران و سایر استان‌ها آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در حوزه منابع طبیعی است، گفت: با توجه به تاکید بر خانه ماندن خانواده‌ها به خاطر پیشگیری از بیماری کووید 19، نوروز 99، حضور افراد در جنگل‌ها و مراتع نسبت به سال های دیگر متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری یکهزار و 950 فقره احکام قضایی برای باز پس‌گیری در سطح کشور اجرا شده است، گفت: در حدود پنج هزار فقره پرونده کشفیات نیز در سطح کشور انجام شده که نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: همچنین یکهزار و 700 فقره تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین و متعرضین در ۱۱ ماه گذشته تشکیل شدده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید