Iranian Agriculture News Agency

زارع مطرح کرد:

اختصاص 150 میلیون یورو برای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در سال 98

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری گفت: برای اجرای طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در سال جاری با اذن مقام معظم رهبری، ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

اختصاص 150 میلیون یورو برای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در سال 98

به ‌گزارش خبرنگار ایانا، عباس زارع مشاور وزیر و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری در جلسه هم اندیشی مدیران ستادی و استانی امور آب و خاک، اظهار کرد: مبلغی که از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته در تمام پروژه های آب و خاک اعم از ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور و طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان استفاده شده است. 

وی افزود: برای اجرای طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری،  علاوه بر ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه سنواتی در سال ۹۸ اختصاص داده شده که پس از تخصیص بر اساس شاخص مطالبات استانی به استانها ارسال خواهد شد.

زارع خاطرنشان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید سالانه ۱۷۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در کشور اجرا شود که مطابق آمار، امسال حدود ۲۲۰ هزار هکتار در سطح کشور تحت پوشش طرح قرار گرفته و حدود ۹۰ هزار هکتار تجهیز و به بهره برداری رسیده و مابقی در دست اقدام است که اکثر پروژه ها، بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید