Iranian Agriculture News Agency

جعفریان مطرح کرد:

عضویت 300 هزار نفر در طرح همیار طبیعت

مدیرکل آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از عضویت 300 هزار نفر در طرح همیار طبیعت خبر داد.

عضویت 300 هزار نفر در طرح همیار طبیعت

وحید جعفریان مدیرکل آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا از عضویت 300 هزار نفر در طرح همیار طبیعت خبر داد و گفت: ارتقاء سطح دانش و بینش در زمینه منابع طبیعی  و تلاش در توسعه فرهنگ منابع طبیعی از جمله اهداف مشارکت همیاران طبیعت است.

وی با بیان اینکه اصلی ترین پشتوانه ما برای دیده بانی در مرتع و عرصه های عملیاتی همیاران طبیعت هستند، افزود: همیاران طبیعت در قالب همیارهای دانش آموزی، محافظ و مروج با سازمان جنگل‌ها همکاری می‌کنند.

مدیرکل آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی با اشاره به سامانه همیاران طبیعت گفت: این سامانه برای ثبت نام افراد به عنوان همیار طبیعت طراحی شده و افراد می تواند برای فعالیت در این طرح در سامانه یاد شده ثبت نام کنند.

وی با تأکید بر لزوم حساس سازی جامعه و اعلام ارزش منابع طبیعی، افزود: برای عضویت همیاران طبیعت دانشجو نیز برنامه‌ریزی‌شده است.

جعفریان افزود: مردم باید خود را در حفاظت، احیا، بهره برداری و منافع حاصل از اجرای طرح‌های منابع طبیعی به صورت مستقیم شریک بدانند، همچنین فراهم کردن بستر برای حضور و مشارکت مردم در این بخش ضروری است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید