Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان برای کشت بهاره

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش می کنیم پروژه 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان برای کشت بهاره، آماده بهره‌برداری شود.

بهره‌برداری از پروژه 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان برای کشت بهاره

به گزارش خبرنگار ایانا در سیستان و بلوچستان، مهندس عباس کشاورز امروز جمعه که برای بازدید از روند اجرای طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان به این منطقه سفر کرده است، اظهار کرد: طرح آبیاری دشت سیستان در نوع خود در کشور بی نظیر و یکی از مدرن ترین سیستم های شبکه آبیاری کشاورزی کشور است.

وی با اشاره به این که کار و تکنولوژی جدید و مدرن مسائل و شرایط خود را دارد، اظهار امیدواری کرد: نارسایی هایی که در بخشی از مراحل اجرا وجود دارد، بزودی با همت مجریان طرح برطرف شود.

کشاورز اظهار تاکید کرد: باید طرح با سرعت بیشتر تکمیل و از همه مهم تر، امکانات برای کشت و تولید بیشتر در منطقه فراهم شود.

وی با اشاره به این که کشاورزان استقبال خوبی از این طرح کرده اند، تصریح کرد: به منظور سرعت بخشیدن به تکمیل طرح، لازم است کشاورزان سیستانی با مجریان این پروژه عظیم همکاری نمایند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم پروژه 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان برای کشت بهاره، آماده بهره برداری شود.

بر اساس این گزارش، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان، از ایستگاه پمپاژ ثانویه "نیمروز یک" در شهرستان نیمروز و همچنین مزارع کشاورزی در  روستای ده رضا از توابع این شهرستان که با بهره گیری از طرح انتقال آب با لوله آبیاری شده اند، بازدید کردند.

همچنین، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه از ایستگاه پمپاژ ثانویه هیرمند ۳ و مزارع در حال آبیاری از طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان در روستای کنگ ‌‌شیرعلی خان در شهرستان هیرمند بازدید کردند.

تاکنون ۴۸۰ هکتار از اراضی این منطقه آبگیری شده و تا یک ماه دیگر کل اراضی این منطقه (که ۲۸۲۲ هکتار است) آبگیری خواهد شد.

در ادامه این سفر، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه از ایستگاه پمپاژ اصلی شهید فارسی در شهرستان زهک بازدید کردند. این ایستگاه، تامین کننده آب ۶ ناحیه شامل دو ناحیه در شهرستان زهک و چهار ناحیه در شهرستان هیرمند است که جمعا ۱۶هزار هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در جریان بازدید سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از مزارع، کشاورزان ضمن بیان مسائل خود از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح آبیاری دشت سیستان قدردانی کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید