Iranian Agriculture News Agency

حجتی مطرح کرد:

امکان ارتقای بهره وری از آب و خاک کشور

مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی اعلام کرد: در بخش کشاورزی بهره وری از آب و خاک کشور حدی نداشته و جای ارتقا دارد.

امکان ارتقای بهره وری از آب و خاک کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، محمود حجتی مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی در حاشیه مراسم آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات وی در وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما ظرفیت‌های فوق‌العاده زیادی در تمام بخش‌ها به خصوص در بخش کشاورزی و عرصه‌های طبیعی دارد و نعمت های بیکران خدادادی در اختیار ما قرار دارد که به آنها کم توجه هستیم.

وی افزود: این نعمت های الهی می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات که متاسفانه کشور ما با آن درگیر است را مرتفع کند.

حجتی عنوان کرد: به نظر من این ظرفیت ها قابل شمارش نیست و باید بهره برداری ما از طبیعت سازگار با آن باشد.

وزیر سابق جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی بهره وری از آب و خاک حدی نداشته و جای ارتقا دارد، دانش و تکنولوژی امروز بشر هم روزانه ارتقا پیدا می کند اما مشکل ما این است که نتوانستیم این زنجیره را به هم وصل کنیم و طبق آن، مشکلات را حل کنیم.

حجتی ابراز امیدواری کرد: با تجربه‌ای که کسب کردیم و عبرت از گذشته، آینده را با تکیه بر ظرفیت های طبیعی و انسانی بهتر و بیشتر پیش ببریم و مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: از سرمایه گذاری هایی که در زیرساخت ها انجام شد می توان به پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان اشاره کرد که  ۳۰۰ هزار هکتار آن در فاز یک اجرا شد و منابعی که به خوزستان برای اجرای این پروژه‌ها رفت به همان اندازه امسال تولید برنج را داشتیم و بازده خوبی داشته‌ایم، امیدواریم در آینده بتوانیم بیشتر به امور را سرعت بخشیده و مشکلات را حل کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید